עם הודעה משרד הבריאות על הפתיחה המחודשת של המסעדות והברים החל מיום רביעי הבא – מי שהתרגשו לא פחות מעם ישראל הצמא לחזור לשגרת הבילויים, הם בעלי העסקים. רבות מהמסעדות סגורות בחודשיים האחרונים, ואלו שעשו משלוחים, רושמות גם הן הפסדים כבדים.
2 צפייה בגלריה
יואב פולק ונועם ביטון. נרגשים
יואב פולק ונועם ביטון. נרגשים
יואב פולק ונועם ביטון. נרגשים
(צילום: "גיל מגלד" )
אך עם השמחה, באים האתגרים. "זה כמו לפתוח מסעדה מחדש", מספר לירון טיזבי. ללירון ולאחיו ליאור, שלוש מסעדות ברעננה – קזן, קווין לו ואספרסו בר. בשגרה, מדובר במסעדות מצליחות, אך גם הן ניצבו שוממות בחודשים האחרונים. המלצרים ישבו מובטלים, הטבחים עברו למטבח הביתי, והלקוחות הקבועים לא יכלו להגיע. "אנחנו מנסים להבין מה הדרישות מאיתנו, ולהאמין שבאמת יהיה כלכלי לפתוח. כרגע המתווה נראה נכון, ואני מחכה לקבל את התו הסגול ממשרד הבריאות למסעדות. יש התרגשות גדולה".
איך הרגשת עם שלוש מסעדות סגורות?
"התקופה הייתה מאוד קשה, התגעגעתי. אנחנו עכשיו מתארגנים לפתוח כמו שצריך. יש הרבה מאוד הכנות שצריך לעשות. זה לפתוח מסעדה מחדש, עם כל ההשלכות של זה. גם כלכלית. אין כלום במקררים וצריך להתחיל מאפס. יום יום אני מקבל שיחות מהעובדים שמחכים לחזור".
מי שעוד יצטרכו לרענן את הפלייליסט, הם בעלי הברים. איתי נחמיאס, מבעלי בר הגונזו בכפר סבא, מספר: "אנחנו מתכוננים, מכינים את המקום, מניעים את המערכת בחזרה. זה די כמו לפתוח מחדש ואי אפשר לדעת מה היה, צריך לגייס עובדים מחדש, משכורות, ספקים. צריך לשמן את הגלגלים של המערכת, מים, חשמל, אבל נתגבר על זה. ננסה לרווח כמו שצריך לפי הנהלים ולאפשר לאנשים לצאת מהבית, לשתות בירה ולבלות". במהלך התקופה פתח הגונזו בקמפיין למימון המונים, שעדיין לא הסתיים.
2 צפייה בגלריה
בר הגונזו. "נעמוד באתגרים"
בר הגונזו. "נעמוד באתגרים"
בר הגונזו. "נעמוד באתגרים"
(צילום: איתי נחמיאס)
ביקרת במקום במהלך התקופה?
"כמובן, הגעתי למקום כל שלושה ימים, ובאמת יש מערכות שלא כל כך החזיקו מעמד. אנחנו נערכים גם לקיץ, סגירת חצר, מאווררים. בדרך כלל אלה דברים שאנחנו מתחילים לעשות ממרץ".
איך הנהלים החדשים משפיעים עליכם?
"לפי ההגדרה צריך לשמור על מטר משולחן לשולחן, וזה מדלל מראש 30 אחוזים מהלקוחות. חשבנו במהלך הדרך שיכול להיות שיהיו הגבלות שממש יכיבדו על אווירת הבילוי והאפשרות שנפתח, אבל בתנאים האלה אפשר לפתוח".
גם יואב פולק (22) ונועם ביטון (23), עומדים בראש הברים הטיילר דרדן שבכפר סבא והגרגא שבהרצליה. בשגרה מהווים הברים מקומות בילוי מבוקשים עבור חיילים שמגיעים אליהם מכל רחבי הארץ. עם הבשורה על החזרה לעניינים, הם אומרים: "החודשיים האחרונים היו קשוחים. היה מבאס מבחינה כספית וגם בגלל החיילים שלא יכלו לבוא ולבלות. החיילים באים אחרי 35 ימים שהם לא היו בבית, אז הם באים בהתרגשות".
איך חוזרים לשגרה אחרי חודשיים?
"בכל הכוח. התחלנו שיפוצים ובסוף השבוע הבא כבר מתכננים לפתוח. צריך להניע דברים מחדש, וזה אפילו יותר קשה בגלל אתגר הקורונה. האמת שציפינו למתווה יותר קשוח, וזה יצא לנו יותר טוב משחשבנו. אבל אי אפשר לדעת מה יהיה, כל יום יש שינויים. הברים שלנו הם דאנסברים שאנשים מגיעים אליהם בשביל לשבת בשולחנות וליהנות, ואנחנו מקווים שהקונספט יחזור לעבוד".
על אף חוסר הוודאות הכלכלית, נראה שבראש סדר העדיפויות שלהם כעת נמצא הרצון לבלות: "אנחנו מאוד חיכינו שהכיף יחזור, שהחיילים יחזרו ושהעובדים שלנו יחזרו, והכסף בהתחלה זה לא מה שמניע אותנו למרות המצב הקשה. נורא חיכינו לחזור".