עיריית כפר סבא רושמת היום (רביעי) הצלחה במלחמה נגד נגיף הקורונה: בתום שבועיים וחצי בלבד מאז הוגדרה כעיר אדומה על פי מודל הרמזור, חזרה הבוקר (רביעי) העיר להגדרת עיר ירוקה – עם ירידה משמעותית בשיעור התחלואה בקורונה.
1 צפייה בגלריה
כפר סבא עיר ירוקה
כפר סבא עיר ירוקה
כפר סבא עיר ירוקה
(צילום: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>
כזכור, בתאריך 28.09.2020 הוגדרה העיר כאדומה, בעקבות עלייה בשיעור התחלואה בעיר, שעמד על 492 חולים מאומתים פעילים בעיר. במסגרת התמודדות העירייה עם התפשטות הנגיף בעיר, הכין צוות מקצועי עירוני תוכנית אסטרטגית ייעודית להתמודדות עם נגיף הקורונה, שכלל בין היתר את הגברת פעולות ההסברה בנוגע לחשיבות שמירת ההנחיות למען בריאות הציבור, והגברת האכיפה העירונית.
זאת במקביל לתוכנית אסטרטגית ייעודית להתמודדות עם משבר הקורונה שכללה ביצוע עירוני של חקירות אפידימיולוגיות. תוצאות פעילות העירייה באו לידי ביטוי תוך ימים ספורים, כאשר תוך שבוע הוגדרה העיר כצהובה, ונכון להיום (רביעי 14.10) חזרה העיר להגדרת עיר ירוקה, עם ירידה של כ-40 אחוז בשיעור התחלואה בכפר סבא.
ראש העיר, רפי סער: "הגברנו את האכיפה, הרחבנו את פעילות ההסברה והתושבים נשמעו להנחיות. כל זאת הודות לפעילות העירונית המאסיבית ובעיקר הודות לתושבות ותושבי העיר, ששמרו על ההנחיות. חשוב שנזכור שאנו עדיין בעיצומו של מאבק כלל ארצי ומחויבים להנחיות הממשלה. דווקא עכשיו אסור לנו להיות שאננים ואנחנו צריכים להמשיך ולהילחם בנגיף, כדי שננצח את הקורונה ונוכל לחזור לשגרה – ללימודים, למפגשים עם חברים, לפתיחת העסקים ובעיקר לחבק את בני המשפחה המורחבת".