חרם קנסות קורונה: עשרות דוחות קורונה שניתנו על ידי גורמי האכיפה השונים לרבות עיריית כפר סבא טרם שולמו, וחוזרים אל שולחיהם מהדואר עקב אי מסירה או חתימה על דואר רשום.
1 צפייה בגלריה
לא משלמים קנסות
לא משלמים קנסות
לא משלמים קנסות
(צילום המחשה בלבד: אלכס קולומויסקי)
קראו גם >>
מנתוני המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה עולה, כי נכון ללפני שבועיים שולמו כ-55 אלף קנסות בסכום של 23 מיליון שקל, מתוך 229 אלף קנסות שניתנו על הפרת תקנות הקורונה, כל היתר, כולל בכפר סבא
אחרי קבלת קנס מגורמי האכיפה, לרבות העירייה, מקבל הקנס יכול לערער עליו, ערעור זה בפני המרכז לגביית קנסות שברשות האכיפה והודעה על הערעור נשלחת בדואר רשום כחוק לאישור מסירה: "תושבים רבים שקיבלו את הקנסות לא מתכוונים לשלם עליהם", אומרים גורמים במערכת האכיפה, "והם משתמשים בערעור כדחייה מכוונת, שבסופה התושבים לא חותמים את הדואר הרשום שנשלח אליהם ובכך חושבים למעשה כי הם פטורים לפי החוק מלשלם כי ההודעה לא נמסרה ליעדה.
"בפועל החוק במדינת ישראל אומר כי במידה ודואר רשום נשלח לכתובת החייב במשרד הפנים אחרי שתי ניסיונות נחשב כאילו נמסר לבעליו. חבל שעל ידי שמועות שרצות התושבים אינם משלמים את הקנסות שניתנו להם ובכך יצברו לעצמם ריבית ופיגורים".
מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, דורון תשתית מסביר כי לאזרחים יש 90 ימים לשלם את הקנס בכל סניפי הדואר או באמצעות אתר האינטרנט של רשות האכיפה. בתום 90 הימים. הקנס הופך ל"חוב" ומתווספים פיגורים של 50%. 28,391 אזרחים החליטו שלא לשלם את הקנס, למרות התזכורות שנשלחו אליהם והתוצאה היא שהחוב שלהם גדל.
"אנו ברשות", מסר תשתית, "מבינים את המצב הכלכלי הקשה במשק, והקמנו מנגנון שנועד לסייע לחייבים, בין היתר, בהפחתת חלק מהפיגורים ובפריסת החוב. אני מאיץ במי שהמועד הקובע לתשלום חלף למהר וליצור קשר כדי להימנע מנקיטת הליכים והוצאות נוספות ועל מנת שנוכל לסייע לו לפני החמרת המצב והטלת עיקולים".
גם במועצת כוכב יאיר צור יגאל הצטברו עשרות דוחות קורונה הממתינים ללקיחתם, ובמועצה מתריעים כי התעלמות זו לא תועיל והתושבים ייצטרכו לשלם גם אם לא קיבלו את הודעות התשלום לידיהם.
"הבוקר הוחזרו למועצה מרשות הדואר 41 מכתבים שנשלחו לתושבים בדואר רשום בשבועות האחרונים, ובהם החלטות על ערעורים וקנסות שנתנו לפני תקופת החגים", אמרו במועצה, "על פי החוק במדינת ישראל תושב שנשלחה אל כתובתו הרשומה הודעה בדואר רשום, עם שני נסיונות מסירה, והדואר לא נמסר רואים את התושב כאילו קיבל את ההודעה.
"אנו מצרים על התופעה של אי משיכת הדואר, שנזקה הוא פגיעה עצמית מיותרת בתושב בעצמו. תושבים אשר ערערו ולא הגיעו לסניף הדואר לקבל את ההחלטה בעניינם יוותרו ככל הנראה ללא מענה. תושבים אשר ערעורם נדחה וכן תושבים אשר סירבו לקבל את הודעות הקנס יצברו במקרים אלה, על פי חוק, ריבית פיגורים וכפל קנס ואי משיכת הודעת הקנס פוגעת באפשרות שלהם להגיש בקשת ערעור בחלוף הזמן שנקבע בחוק".