סאגת מפעל המים בכפר סבא נמשכת. בסוף השבוע התקבלה החלטתה של רשמת האגודות השיתופיות עו"ד נעמה קאופמן פס, בעניין "הבקשת לביטול החלטת סגן הרשם על מינוי ועד ממונה למפעל המים". הבקשה הוגשה על ידי בא כוחו של יו"ר ועד האגודה (כזכור, רפי סער), שכיהן טרם מינוי הוועד הממונה וחברים נוספים.
1 צפייה בגלריה
מפעל המים כפר סבא
מפעל המים כפר סבא
מפעל המים כפר סבא
(צילום: אתר ביקורת בונה)
ההחלטה על מינוי הועד הממונה התקבלה בחודש פברואר האחרון, לאחר שבקשותיו החוזרות ונשנות של חבר האגודה, תושב העיר ערן ורנר, לעיין בפרוטוקלים של אסיפות ועד האגודה לא נענו. זאת בניגוד לזכותו וחרף הוראות מפורשות של מפקח מטעם רשם האגודות השיתופיות.
על אף שלאחר פרסום התבטא יו"ר הועד דאז, ראש העיר רפי סער, ואמר כי הוא: "מברך על החלטת סגן הרשם וסמוך ובטוח כי החברים החדשים שמונו לוועד המנהל יהיו פנויים למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר. לא אחת הכרזתי על אי פניות לשמש כחבר ועד מנהל במפעל המים באופן מלא", עולה כעת כי הוא וחברי ועד נוספים הגישו בקשה לביטול ההחלטה. זאת, "בטענה, בין היתר, כי נפגעה זכות הטיעון של המבקשים".
במכתב ההחלטה כעת, כתבה רשם האגודות השיתופיות: "... בעת קבלת ההחלטה סבר ס. הרשם כי ראוי ליתן למבקשים, גם אם באיחור, ההזדמנות נוספת להביא עמדתם כפי שמבקשים כעת... מהחומר שלפניי עולה כי לכאורה המבקשים סמכו ידיהם על כך שתתקיים פגישה או דיון בבקשתם ובהם ניתן יהיה להשלים טיעונים".
בסופה של ההחלטה, הורתה הרשמת כי "המבקשים יגישו בקשה לביטול החלטה תוך פירוט עמדתם המלאה בכתב וזאת עד ליום 31.5.2020". במידה ולא יעשו זאת, יראה הדבר כחזרה בבקשה לביטול החלטת מינוי הועד הממונה וההחלטה תשאר בעינה.
בנוסף, מורה הרשמת: "מיד בסמוך להגשת הבקשה במשרדי האגודה כאמור, יודיע הוועד הממונה לכלל החברים באמצעים בהם הוא עומד עמם בקשר במהלך העסקים הרגיל כי בפני הרשם בקשה לביטול ההחלטה על מינוי ועד ממונה, כי ניתן לעיין בבקשה ובהחלטה זו".
בסופו של דבר, "בחלוף המועדים האמורים תוכרע הבקשה על בסיס העמדות שיוגשו כאמור אלא אם יחליט הרשם להזמין את הצדדים להשמיע עמדתם בפניו".
מעיריית כפר סבא טרם נמסרה תגובה.