לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעה נגד חברת מ. לסר, העוסקת בשיווק ביצים, לאחר שנציגיה סירבו למכור תבניות ביצים לאדם חרדי במתחם שיועד לכך בתקופת סגר הקורונה הראשון, וזאת בשל השתייכותו הדתית.
1 צפייה בגלריה
"זו אפליה חמורה"
"זו אפליה חמורה"
"זו אפליה חמורה"
(צילום המחשה בלבד: דוברות המשטרה)
קראו גם >>
על פי התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, נציגי החברה סירבו למכור תבניות ביצים לאדם המשתייך למגזר החרדי במתחם שיועד לכך במהלך תקופת סגר הקורונה הראשון, וזאת לכאורה, אך ורק בשל השתייכותו הדתית. במסגרת התביעה נדרשת החברה לשלם לתובע פיצוי בסך 50,000 שקל בשל העוול שנגרם לו כתוצאה מההתנהלות המפלה, לכאורה, של עובדי החברה.
האירוע המתואר בתביעה התרחש סמוך לערב פסח האחרון, כאשר התובע, תושב בני ברק בן 34, בעלים-שותף בקרן הון סיכון המשתייך למגזר החרדי, הגיע למרכז מכירה של חברת מ.לסר בכפר סבא על מנת לקנות תבניות ביצים למשפחתו, בכמות שתספיק עד לאחר חופשת הפסח.
על פי כתב התביעה, כאשר נכנס התובע למתחם המכירה זיהו אותו המוכרים על פי לבושו כמי שמשתייך למגזר החרדי, והוא זכה מהם ליחס משפיל ומפלה. מספר פעמים נאמר לו "לך מפה" ו"אל תגיע לכאן", וכאשר שאל את המוכרים מדוע הם נוהגים כך כלפיו נענה באמירה ש"אינם מוכרים לחרדים".
בעקבות המקרה, פנה התובע ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, וזו עירבה את הסיוע המשפטי במשרד במטרה לבחון הגשת תביעה, בשל הפרת חוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים.
עורכת הדין בריהאן אבו קאעוד מהסיוע המשפטי שלחה לחברה מכתב בשמו של התובע, בו ביקשה את התייחסותה לטענות הקשות שהועלו כלפיה. החברה דחתה את הטענות, וציינה כי סירבה למכור לתובע מה שתואר על ידה כ"כמות מסחרית'" של ביצים. זאת, על אף שבאותו מעמד החברה לא הגבילה את כמות הביצים שנמכרו ללקוחות חילוניים.
מחברת מ. לסר נמסר: "חברת מ.לסר משרתת, ללא כל אפליה, מיליוני משפחות מכלל המגזרים והאוכלוסייה בישראל. עקב מחסור בביצים בסגר הראשון ולקראת חג הפסח, החברה הגבילה את כמות הביצים שנמכרה ללקוחות פרטיים, על מנת לתת מענה למספר רב ככל הניתן של משפחות. בתקופה זו שירתה החברה מדי יום אלפי לקוחות מכלל המגזרים לשביעות רצונם המלאה.
"באירוע המדובר ביקש לקוח לרכוש כמות גדולה של ביצים, מעבר לכמות המוגבלת. כאשר בקשתו הושבה בשלילה, איים הלקוח כי יזיק לחברה ואף עורר פרובוקציה שכל תכליתה להכפיש את החברה. הניסיון לייחס לאירוע ממד של אפליה הוא שקרי ומטעה. חברת מ.לסר תמשיך לפעול כחוק ולהעניק שרות אדיב לכלל לקוחותיה".