לשם הכנת המאמר ולקבל מספר תובנות וטיפים בנושא ביקשנו להיפגש עם סלאבה, הבעלים של חברת הובלות בכפר סבא, חברת "אפדייט הובלות", חברה המעניקה מגוון של שירותי הובלה כמו גם שירותי אריזה לפני ההובלה.
סלאבה שיתף אותנו במספר טיפים שגילה במהלך שנות הניסיון הרבות שלו, הישארו איתנו.
תכנון נכון יום ההובלה הוא תאריך ידוע שמוגדר. אם החלטנו כבר לארוז לבד, אז כדאי שהכל ייעשה בנחת ובלי לחץ, משמע להתחיל לארוז לפחות כשבועיים שלושה לפני יום המעבר. מומלץ להתחיל לארוז קודם את הציוד שפחות בשימוש וכך לאט לאט, חדר אחרי חדר עד ליום ההובלה. חשוב להקדיש זמן ייעודי במהלך כל יום לתהליך, רק כך נגיע מוכנים ובלי לחץ ליום ההובלה.
1 צפייה בגלריה
אפדייט הובלות
אפדייט הובלות
אפדייט הובלות
(צילום: FREEPIK)
קרטונים למעבר אז אם כבר החלטנו לארוז לבד, אז מה שצריך קודם כל זה למצוא קרטונים לאריזת הציוד. ישנן שלוש דרכים מרכזיות להשגת קרטונים לצורך הובלת הדירה שלנו:
  • לגשת אל חנות המספקת קרטונים בתשלום- על ידי חיפוש פשוט ומהיר בגוגל נוכל למצוא חנויות רבות אשר מספקות קרטונים בכל הגדלים ומכל הסוגים, נוכל להזמין כמה קרטונים שרק נרצה. היתרון בקניית קרטונים מחנות הוא שאנחנו מקבלים קרטונים חדשים ולא משומשים, נוכל להתאים את הקרטונים בדיוק לצרכים שלנו מבחינת הגודל שלהם וכמובן נוכל לחסוך המון זמן בחיפושים אחרי קרטונים משומשים. החיסרון העיקרי הוא שאנחנו צריכים לשלם על הקרטונים שאנחנו מזמינים
  • איסוף קרטונים מקרטוניות בנקודות מחזור בעיר כפר סבא- אם אנחנו לא מעוניינים לשלם על קרטונים להובלת הדירה שלנו, אנחנו יכולים לצאת ולחפש קרטונים בקרטוניות שנמצאות באזור המגורים שלנו. בדרך כלל ניתן למצוא קרטוניות ליד סופרים, קניונים ואזורי מסחר גדולים או באזורי מחזור לקרטונים (מצורף קישור לרשימה מרכזי המחזור בכפר סבא כאן )
יש מספר דברים שצריכים לקחת בחשבון-
  • החיסרון העיקרי בדרך זו הוא שאנו מוגבלים לכמות הקרטונים התקינים שנצליח למצוא בקרטוניה
  • לא בטוח שנצליח למצוא מספיק קרטונים שיוכלו לשמש אותנו לצורך הובלת הדירה שלנו כך שככל הנראה נצטרך להגיע למקום מספר פעמים או לצאת מספר פעמים לחפש
  • זמן, אם זמנכם יקר או אין לכם יותר מידי זמן לחפש לא בטוח שזו האופציה בשבילכם.
  • קבלת קרטונים מחברת ההובלות- חברת ההובלות איתה מעבירים את הדירה שלנו יכולה לספק לנו קרטונים לאריזת ציוד, הקרטונים במצב טוב ברוב המקרים ואנחנו יכולים לקבל אותם במחיר מוזל. ישנן חברות הובלות רבות שעושות זאת כיום.
כך שכאשר אנו סוגרים עסקה עם חברת הובלות בקשר לדירה שלנו, סלאבה ממליץ לנו לבחור חברת הובלות שתהיה מוכנה לספק לנו קרטונים במחירים מוזלים (זוהי עוד אינדיקציה שחברת ההובלות מוכנה לדאוג לכם ולעזור לכם גם אם לא בחרתם בשירות של אריזה לפני הובלה).
כל קרטון הוא בעל ייעוד שונה מומלץ להתאים את עומס החפצים לקרטונים. קרטונים בעלי מבנה גדול ודק יתאימו לאריזת דברים בעלי משקל קל כמו בגדים, סדינים, שמיכות ועוד. מן הצד השני, קרטונים בעלי מבנה קטן ועבה יתאימו לאריזת חפצים בעלי משקל גדול יותר כמו תכשיטים, ספרים וכו'. ישנם קרטונים בעלי מבנה של דופן כפולה, קרטונים מן הסוג הזה מתאימים בעיקר לאריזת חפצים שבירים.
בנוסף מוסיף סלאבה, "אל תשכחו לרשום על כל דופן מהו נושא התכולה של הארגז, כך שיהיה קל יותר בהמשך לפרוק ביעילות את הארגזים וכמובן למקום אותם בחדר המתאים".
בנוסף אל תשכחו את קרטון "המיוחדים". זהו הקרטון שבו נשים את כל הדברים הכי חשובים ושאנחנו חושבים שיהיו נחוצים לנו ביום המעבר או ביומיים שלאחריו כמו, אישורי עירייה, אישורי מוסדות, ניירת חשובה, מפתחות, תרופות חירום וכל מה שקשור לאישורים ובריאות וגם את הבובה שהילדה לא יכולה בלעדיה (ואפילו כדאי להוביל אותו בנפרד ברכב המשפחה)
לבינתיים נאחל לכם, מעבר קל ונעים.