בדיוק כמו בני האדם, גם בעלי חיים סובלים מבעיות רפואיות שונות לאורך החיים. ישנן בעיות רבות שלא באות לידי ביטוי בתסמינים קליניים בזמן שהן מתפתחות ובדיוק בשל כך, מומלץ להגיע לבדיקות תקופתיות בתדירות של אחת לשנה לכל הפחות.
לצד אלה, ישנה שורה ארוכה של בעיות רפואיות ותחלואות, שבאות לידי ביטוי בתסמינים כאלו ואחרים שחשוב להכיר. בכתבה שלפניכם תמצאו את כל התסמינים החשודים שצריכים להדליק אצלכם נורה אדומה אם לא שתיים. כל התסמינים שיפורטו להלן, מצדיקים הגעה ללא דיחוי למרפאה הווטרינרית, שעשויה להציל את החיים של חיית המחמד שלכם.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב כפר סבא
דפי זהב כפר סבא
דפי זהב כפר סבא
(צילום: shutterstock)
בעיות שונות הבאות לידי ביטוי בנשימה
קוצר נשימה, נשימות מואצות, נשימה מאומצת ולמעשה כל תסמין שהוא הבא לידי ביטוי במצוקה נשימתית, עשויים להעיד על בעיות שונות במערכת הנשימה. מעבר לכך, בעיות במערכת הנשימה לא אחת קשורות לבעיית לב ולכן ישנה חשיבות עליונה להגיע ללא דיחוי למרפאה של וטרינר כפר סבא ויפה שעה אחת קודם.
חוסר תיאבון ואובדן משקל
באופן כללי מומלץ לשים לב לכמויות המזון שחיית המחמד שלכם צורכת בשגרה. זאת כיוון שהיעדר תיאבון וחוסר תיאבון הם במקרים רבים התסמין הראשון שבו המחלה באה לידי ביטוי. מטבע הדברים התעלמות מהתסמין הברור הזה, תוביל בסופו של דבר לאובדן משקל.
גם אובדן משקל לא מוסבר מן הסתם, מצדיק ביקור בקליניקה של וטרינר כפר סבא ואם לא מצאתם וטרינר זמין בעיר, נמליץ לכם להרחיב את מעגל החיפושים ולנסות לאתר למשל וטרינר ברעננה. במקרים מעין אלה, יש לפעול במהירות האפשרית כדי לא לבזבז זמן יקר. על אחת כמה וכמה כשמדובר באובדן משקל של עשרה אחוז ממשקל הגוף ומעלה.
בעיות שונות בהטלת שתן
בעיות בהטלת שתן עשויות להעיד על תחלואות שונות ובכלל זה דלקת בדרכי השתן, זיהום במערכת השתן, כשל כלייתי, גידול סרטני ועוד. הכוונה היא למשל לניסיונות חוזרים ונשנים להטיל שתן ללא הצלחה, סבל או כאב בזמן הטלת שתן, מאמץ בזמן הטלת שתן ועוד. גם במקרה הזה, אל לכם להתמהמה או לקוות שהבעיה תחלוף מאליה. תחת זאת עליכם לאתר וטרינר כפר סבא ללא דיחוי ולהגיע לבדיקה בהקדם האפשרי.
אדמומיות בעיניים ועיניים אדומות
ישנה שורה ארוכה של בעיות עיניים הבאות לידי ביטוי באדמומיות בעיניים ובכלל זה גלאוקומה, חדירת עצם זר לעין, מחלות שונות שפוגעות בארובת העין, בעיות שונות בקרנית העין ועוד. מעבר לכך שעיניים אדומות מעידות על כך שחיית המחמד שלכם סובלת מבעיה כלשהי, הרי שעיכוב בהגשת טיפול עשוי להוביל לעיוורון במקרים מסוימים. קחו זאת לתשומת ליבכם.
אפאטיות שאינה אופיינית
אפאטיות שלא מופיעה על רקע עייפות שניתן להסביר, עשויה להעיד על מצבים רפואיים חמורים וישנם אף מצבים מסכני חיים שבאים לידי ביטוי בראש ובראשונה באפאטיות. לכן אלא אם כן לקחתם את הכלב שלכם לטיול בהרי הגולן ומשום כך הוא עייף כמו שלא היה כבר מזמן, יתכן מאוד שהוא סובל מבעיה רפואית המצדיקה ביקור במרפאה של וטרינר כפר סבא.