1 צפייה בגלריה
סדבון (מימין) וסער (משמאל). משניים יוצא אחד | צילומים: דניאלה קונטיני, ראובן קפוצ'ינסקי
סדבון (מימין) וסער (משמאל). משניים יוצא אחד | צילומים: דניאלה קונטיני, ראובן קפוצ'ינסקי
סדבון (מימין) וסער (משמאל). משניים יוצא אחד | צילומים: דניאלה קונטיני, ראובן קפוצ'ינסקי
שאלה ראשונה
יוסי סדבון שואל: מה הבטחת ואילו תפקידים כבר חילקת לראשי הסיעות הדתיות לפני הסיבוב הראשון?
רפי סער עונה: "אני מתקומם מהניסיון הנואש שלך לנסות ולייבא לכפר סבא ניחוחות של מלחמת דת או מלחמת תרבות. מדובר בניסיון מלאכותי לקושש קולות, על חשבון הרקמה החברתית המיוחדת של העיר שלנו. אינני פוסל אף סיעה מלכהן בקואליציה שאקים, על פי קווי היסוד והמדיניות שלנו, ואקבל כל קבוצה שתסכים לעקרונות אלה.
"בניגוד אליך, הצגתי תוכנית ברורה, מלאה ומפורטת לעיר בכל ההיבטים. עמדותיי ברורות וידועות ולא נזקקתי להבטחות. בניגוד אליך, לא נאלצתי להחביא גורמים שליליים בתוך המטה שלי. קלון בן חמו רובץ היום לפתחך, וחבל. אני אומר בצורה ברורה: הסטטוס-קוו בכפר סבא יישמר. אני מגיע מבית מסורתי ואורח חיי חילוני. גישתי, כמו גישתם של רוב תושבי העיר, נשענת על מסורת מבית אבא: 'חיה ותן לחיות'".
רפי סער שואל: כיצד הגבת לתמיכה של יהודה בן חמו בך?
יוסי סדבון עונה: "אלפים רבים מאוד מתושבי העיר תמכו בי ובדרכי. אני מודה לכל אחת ואחד מהם וקורא להם להצביע בעבורי בסיבוב השני. תמיכת יהודה בן חמו לא תואמה אתי. מותר לו לבחור ולהיבחר, וגם להמליץ על מי שבעיניו ראוי, במיוחד כשהוא מכיר את כל המועמדים".
שאלה שניה
יוסי סדבון שואל: מהי התוכנית שלך מול הרוב המכריע בעיר שרוצה עיר חופשית?
סער עונה: "הסטטוס-קוו יישמר. כפר סבא היתה ותהיה עיר חופשית, על פי העיקרון של כבוד הדדי. לאורך הקמפיין דיברת על סטטוס-קוו, ואף כשנשאלת על תחבורה ציבורית בשבת ענית, ואני מצטט: 'זו חריגה מהסטטוס-קוו, ובשלב זה, כל עוד לא תהיה הסכמה מהציבור הדתי והסכמה של משרד התחבורה, זה לא על הפרק'. די לנו מזיגזוגים. אתה לא בוחל בשום אמצעי כדי לחזק את עצמך".
רפי סער שואל: טרם הצגת תוכנית עבודה לעתידה של העיר, מה המצע שלך?
סדבון עונה: "המצע שלי ברור מהרגע שבו הכרזתי על התמודדותי, ומופיע באתר הרשמי שלי: שקיפות ולא ריצוי בעלי עניין, כפר סבא בראש ולא טובתם של קבלנים בראש, כפר סבא חזקה ולא חיזוק אינטרסנטים שבוחשים בקלחת, שמירה על החוק ולא סיבוב על חשבון הציבור; דאגה לצעירים, לתלמידים, שיהיו המלכים של העיר אצלי, לאנשים עם מוגבלות, למבוגרים — ולא דאגה להון שמחובר לשלטון. אין לי תוכנית לדאוג לבעלי עניין, יש לי תוכנית לדאוג לכפר סבא".
שאלה שלישית
יוסי סדבון שואל: מדוע לא דיווחת למבקר המדינה כחוק על תרומות ועל מימון לפני שחברת למפלגת העבודה?
סער עונה : "חודשים של יהירות ובוז שהפגנת כלפי הציבור הכפר-סבאי התנפצו על קרקע המציאות. הוצאותיי מדווחות באמצעות מפלגת העבודה, המממנת את קמפיין הבחירות שלי".
רפי סער שואל: באחרונה אתה פועל בגישה של ניסוי וטעייה ואינך נאמן לאף קהל בעיר. יש תחושה של מכירת חיסול, תוך הפיכת כפר סבא לעיר משוסעת. ממצד אחד, הצהרת שתשמור על עיר חילונית וחופשייה, מנגד, אמרת כי לא תחרוג מהסטטוס-קוו בלי הסכמה מהציבור הדתי.
סדבון עונה: "לא אני תופר דילים מתחת לשולחן ולא אני מסתיר עסקאות פוליטיות על חשבון רצון הבוחר. כנבחר ציבור, אני חייב להביא לידי ביטוי את רצון הבוחר, שהביע דעתו בצורה ברורה. כפר סבא היא עיר חופשית וסובלנית ורק אני אשמור עליה ככזאת. הדגל שלי הוא כבוד לאדם ולאמונתו, ואני נושא אותו בראש מורם, למען כל תושבי העיר. מעניין מה אתה הבטחת לרבנים, שבעקבות זאת תמכו בך במגזר הדתי".
שאלה רביעית
סדבון שואל: נעדרת מהעיר 15 שנים. איזה יתרון יש לך עליי, שגר בעיר 45 שנים ומתנדב בעמותות רבות?
סער עונה: "בכל השנים שבהן פעלתי בעיר, כמנכ"ל וכעוזר ראש העירייה המיתולוגי יצחק ולד, פעלתי למען כלל שכבות הציבור. הייתי מיוזמי הפרויקטים בנושאים: שיקום שכונות, בנייה לזוגות צעירים, הקמת קריית החינוך, גיוס חברות היי-טק מובילות לאזור התעשייה הוותיק בעיר, ועוד. היכרותי המעמיקה עם העיר ועם צרכיה איפשרו לי לפרסם תוכנית סדורה לעתיד העיר. אתה פירסמת סיסמה ונעלמת. כפר סבא היא לא סידור עבודה, לא תואר לשם כבוד".
סער שואל: כיצד אתה מסביר את התרומות שקיבלת ממורשעים בפלילים?
סדבון עונה: "אני קיבלתי תרומות כדת וכדין, בסך של בין 2,000 ל-3,000 שקל, בין השאר משני אנשים ששילמו את חובם לחברה ומותר להם לתרום, כפי שמותר להם גם להיבחר לתפקיד שר. אני זה שדיווחתי למבקר המדינה על כל תרומה ותרומה. התורמים, בסכום מצטבר זניח של 7,000 שקל סך הכל (מתוך כמיליון וחצי שקל תקציב בחירות), אינם גרים בעיר ואין להם אינטרסים בעיר. התרומות שקיבלתי היו במגבלות החוק, עד 5,000 שקל, מחשבון פרטי ולא מחשבון של חברה, ודווחו מיידית כנדרש, בניגוד אליך. אתה קיבלת תרומות בהיקף של מאות אלפי שקלים ואתה מסתיר אותן עד עכשיו. כשתפרסם את רשימת התורמים שלך נוכל לבדוק לכמה מהם יש עבר פלילי. אני משוכנע שתופתע מהתוצאות".
שאלה חמישית
סדבון שואל: הניסיון הניהולי שלך רצוף בכישלונות. מדוע אתה חושב שתצליח בניהול העיר?
סער עונה: "הניסיון הניהולי שלי רצוף בהצלחות, הצלחות שמהן נהנית כפר סבא עד היום, ביניהן: פרויקט 'מחיר למשתכן' בשכונת הדרים — שם שווקו בהצלחה יותר מ-550 יחידות דיור לזוגות צעירים, וגיוס עשרות רבות של חברות היי-טק מובילות לאזור התעשייה הוותיק ולאזור התעשייה עתיר הידע בעיר. הניסיון הניהולי שלי כולל גם קדנציה מלאה כמנכ"ל עיריית הוד השרון, שבה הבראתי את המערכת העירונית וקידמתי פרויקטים בנושאי תחבורה, דיור, קהילה ועוד. סל הכלים שלי ישרת את העיר שלנו היטב. כך נגייס לעיר תקציבים ממשלתיים, נשתף פעולה עם רשויות סמוכות ונוביל את כפר סבא קדימה".
סער שואל: אתה נתפס בקרב הציבור כאדם יהיר. אתה מבין את המושג "משרת ציבור"?
סדבון עונה: "אני לא אדם יהיר. זאת שמועה שאתם מפיצים בקמפיין שלילי, שיפגע בכם. יעידו על כך אלפי תושבים שמתנדבים אתי יחד בעמותות הרבות. כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני איש של אנשים. משרת ציבור אינו משרתם של קבלנים ובעלי עניין, אנשים שלוטשים יד ועין אל נכסיה של כפר סבא. יהירות היא לבקש לשבת בכורסה המרופדת של ראש העירייה, כאשר עשרות שנים אינך גר בכלל בעיר. כאיש משטרה, פעלתי כמשרת ציבור בלי דופי במשך כ-32 שנים בתפקידם רבים, בלי כל כישלון. מעולם לא פוטרתי, ותמיד זכיתי להערכה מהציבור ששירתתי. הקריירה שלך והכשלונות שלך בתפקידים קודמים מעלים מחשבות שאסור לתת לך להיכשל גם בכפר סבא".