3 צפייה בגלריה
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
אתמול (ה') פרסם המועמד לראשות העיר רפי סער פוסט ברשת החברתית פייסבוק, בו הוא קורא לאיחוד ראשויות כפר סבא והוד השרון, ומצהיר שיפעל לקידום הנושא במידה ויבחר לתפקיד ראש העיר בבחירות הקרובות.
בראיון למיינט כפר סבא בנושא, חושף סער פרטים נוספים בנוגע לתכנית. "הסיפוח יכול להעצים את כפר סבא ולפתור בעיות חריפות ביותר שמצויות על הפרק", אומר סער למיינט כפר סבא. " מהלך הסיפוח יהפוך את כפר סבא לעיר חזקה ואיתנה בהרבה, ותעניק יכולות שירות עצומות לתושב והתנהלות יעילה. זו לא תהיה גזרה משמים, התכנית תוצג לתושבים במשאל, בשקיפות ובשיתוף ציבור, ורק לאחר מכן תתנהל מול גורמי הממשלה".
3 צפייה בגלריה
רפי סער הכריז על מועמדותו לראשות העיר כפר סבא (צילום: ארן חן)
רפי סער הכריז על מועמדותו לראשות העיר כפר סבא (צילום: ארן חן)
רפי סער הכריז על מועמדותו לראשות העיר כפר סבא (צילום: ארן חן)
לאיזה נושאים הסיפוח יכול לתת מענה? "בעיית התחבורה למשל, הבעיה החריפה ביותר, צריכה להיפתר בצורה אזורית. ברגע שהוד השרון תסתפח אלינו הנושא יכול להיפתר בצורה מהירה מאחר וכפר סבא תנהל את כל מתחם השרון. הוויכוח בנושא יער אוסישקין למשל, יעבור לניהול אחיד. גם בנושא חינוך, אחוד התקציבים יעניק יכולת לשדרג סביבת למידה. בנוסף הסיפוח ישפיע מבחינת קרקע לדיור בר השגה לצעירים. גם בספורט, תהיה קבוצת כדורסל וכדורגל אחת, יהיה איחוד בין אגודות הספורט שיפעלו למינוף כלפי מעלה. וזה יחזור לתושב בכל התחומים".
מה בדיוק יכלול המהלך? "המהלך יכלול איחוד ראשי עיר וראשיות, צמצום סגנים ומנכ"לים, ובכך ננהל מערכות שיחסכו הרבה מאוד כסף. זה יצור התייעלות כלכלית, המהלך יכול להשפיע לטובה בצורה משמעותית, בכל ההיבטים. מהלך כזה לאורך שנים יוביל להתייעלות כלכלית כל כך עוצמתית, שלא תצריך מהעיריות להעלות מיסים או ארנונה במהלך השנים. תהיה התייעלות גדולה בתחום השירות, ולטווח הארוך ב-20 שנים הבאות, נוכל לחשוב איך מנתבים את העיר בצורה משמעותית".
האם המהלך ראלי ונבדק מול גורמים רלוונטיים? "בוודאי. המהלך גובש מול גורמי מקצוע ויועצים מכל התחומים. מדובר במהלך ריאלי שהוכיח את עצמו. למשל מכבים רעות סופח למודיעין, וזה תרם לצמיחה כלכלית משמעותית שחוזרת לתושב. ברגע שנצמצם את כמות הסגנים, מדובר במיליוני שקלים שחוזרים לתושב. התושבים באזור מודיעין מכבים רעות מברכים על המהלך והחיבור. חיי הקהילה נשמרו אבל הייתה התייעלות כלכלית שהושקעה על התושבים באזור".
3 צפייה בגלריה
סער והרוש (צילום: באדיבות המטה של רפי סער)
סער והרוש (צילום: באדיבות המטה של רפי סער)
סער והרוש (צילום: באדיבות המטה של רפי סער)
איך המהלך ישפיע על חיי הקהילה בעיר ובשכונות? "כפר סבא תישאר כפר סבא, והוד השרון תישאר הוד השרון. מנגנון הניהול יהיה משותף אבל השכונות יישארו כפי שהן, שימור הקהילתיות יישאר ולא תהיה כל השפעה על חיי הקהילה. המהלך רק ישפר וייעל את מתן השירותים לתושבי הערים. כל שכונה דורשת צורך שונה, וכולם יקבלו את המענה לצרכים הנדרשים להם".
האם קיבלת התנגדות לנושא? "יש שיח ציבורי בנושא שזה חשוב. אנחנו מקבלים פידבקים טובים מגורמים בכפר סבא ובהוד השרון, אני מניח שיהיו התנגדויות בהמשך, זו מערכת בחירות וזה לגיטימי. הדיון הוא דיון אינטליגנטי, עד כה לא קיבלתי התנגדות בנושא".
מנגד נשמעו קולותיהם של המתנגדים: יניב תושב השכונה הירוקה כתב למיינט כפר סבא: "לא ברור אם זה ספין פוליטי או חשיבה מעוותת". דנה ויינשטיין אורן אמרה: "זה פשוט מגוחך" והוסיפה "אולי הוד השרון יספחו את כפר סבא? דווקא עד עכשיו יש שיתוף נפלא בין הערים, למה להכניס תחרות מיותרת?"
"אני אוהבת את כפר סבא כפי שהיא, אנחנו עיר קהילתית, קטנה וכיפית, מה הסיבה שיש צורך להרחיב אותה עוד ועוד? אני גם לא מבינה מה הגיוני בלהתמקד בצעד הספציפי הזה לקראת הבחירות כשיש כל כך הרבה עניינים חשובים ומהותיים לטפל בהם" סיכמה ויינשטיין אורן את דבריה.
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "ברעננה, כפר סבא והוד השרון מתמודדים כ- 10 מועמדים בכל עיר, איש איש והבטחותיו, איש איש וסיסמאותיו. אנו בטוחים כי תושבי הערים השונות יודעים להבחין בין עיקר לבין טפל ובין מציאות לבין דמיון".
עיריית כפר סבא סירבה להגיב על הדברים.
מעיריית הוד השרון טרם התקלה תגובה.