4 צפייה בגלריה
צביקה צרפתי (צילום: פרטי) עמירם מילר (צילום: אסף פרידמן)
צביקה צרפתי (צילום: פרטי) עמירם מילר (צילום: אסף פרידמן)
צביקה צרפתי (צילום: פרטי) עמירם מילר (צילום: אסף פרידמן)
שניים אוחזים בכיסא ראש העיר: צביקה צרפתי ועמירם מילר. אף אחד מהם לא יכול לטעון כולה שלו. כפר סבא של תושביה, אף אחד מהם לא נבחר על ידם לכהן בראשות העיר. ובכל זאת, בדמוקרטיה ייצוגית הם אמורים להבחר, איש לפי כוחו וחבר מועצתו, למשך שמונה חודשים. מה יתנו להם שמונה אלה? כנראה שהרבה לפי הדם והיזע שהם מקדישים. ומה בפועל? לא הרבה. עירייה, כידוע, כמנהגה נוהגת.
****
ביום שני אמורה להתכנס חגיגית מועצת העיר כדי לבחור את ראש העירייה בפועל. היא לא תתכנס בשני, מועד כינוסה, ככל הנראה, יהיה בשבוע שלאחר פורים. המועד יידחה בשל בקשתם של שבעה חברי מועצה לדחות את הישיבה. אלו שכינסו אותה (צביקה צרפתי ע"ע) לא יודעים זאת עדיין. ככלל, צביקה ("הוא לא ידע") צרפתי, במשך שמונה שנים חושב שהוא מנהל את העניינים. לחשוב, היא תכונה טובה.
דחייה זו נועדה כדי שעמירם מילר, זקן חברי המועצה (ובינינו, הס פן תעיר, האדם המתאים מבין השניים) יגייס רוב לבחירתו. ספק אם יוכל, גם בעוד חודש. אבל לנסות זו גם תכונה טובה.
19 חברי מועצה יגיעו לבחירה זו, מתי שתהיה. דורשי רשומות ניהלו בשבוע האחרון תרגילים אריתמטיים כדי לבדוק מי תומך במי, ונכון לאיזו שעה. גם אנחנו. (כל כך התפלאנו להכיר חברי מועצה כמו רביטל שלום עמאר, מתי פז ויהודה יוגד, נעים מאוד!) המספרים הגיעו לתוצאה, כמעט בכל תרחיש, אחידה: צביקה צרפתי. המאבק נדון מראש לכישלון. עד אתמול.
****
ביום חמישי (אתמול) יממה לאחר שנודע שיהודה בן חמו אכן התפטר גם ממועצת העיר החליט צביקה צרפתי לכנס את ישיבת המועצה באופן מיידי. אצה לו הדרך. הסיבה פשוטה: התפטרותו של בן חמו מביאה לאולם המליאה את יעקב אביטל במקומו (מכאן שלוחה לו ברכת רפואה שלמה) אביטל תומך בצרפתי. הנה עוד קול, יאללה ישיבה. זימון זה הכניס את כולם לדחיפות רבתי, אבל גם, בלאט, טמן בחובו אכזבה של אחד מחברי המועצה, מן הישרים שישנם, ממה שיינפיין.
4 צפייה בגלריה
אברה (ממה) שיינפיין (צילום: יוגב עמרני)
אברה (ממה) שיינפיין (צילום: יוגב עמרני)
אברה (ממה) שיינפיין (צילום: יוגב עמרני)
לפני כחודש וחצי נבחר ממה שיינפיין לדירקטור בחברה הכלכלית במקומו של יהודה בן חמו. שיינפיין הבין, כמו כל חברי המועצה והציבור, שמייעדים לו את תפקיד היו"ר, לכן הוא הסכים מלכתחילה להכנס לזה. הוא לא צריך להיות חבר דירקטוריון בחברה הכלכלית שממנה התפטר כממלא מקום היו"ר שלה. הוא התפטר בשל חשד לשחיתות, לחזור לזירה ההיא הוא היה מוכן בתנאי אחד: אני היו"ר. נאמר זאת כך: הדבר האחרון שצריכים בעירייה ובחברה הכלכלית זה אחד שבוחן כל מסמך, ומסרב לחתום על כל מסמך שני.
הם סבלו את זה במשך כמעט שנתיים, הם לא צריכים זאת שוב, והפעם עם יותר סמכויות. ממה הבין שבישיבת הדירקטוריון של החברה הכלכלית שאמורה להתכנס בשבוע הבא, הוא לא ייבחר. עד שצביקה הבטיח לו שהוא תומך בו, ובלבד שייתן לו את תמיכתו. אפשר להגיד הרבה על ממה שיינפיין, פראייר הוא לא. הוא סירב להצעה, במקביל הגיש את התפטרותו מדירקטוריון החברה והצהיר פומבית שהוא תומך בעמירם מילר. למה? קשה לדעת, אבל לפחות הוא לא עבד עליו. בינתיים.
תמיכתו של שיינפין במילר הביאה למילר שבעה חברים תומכים (עמירם, יובל לוי, אתי הדנה, ענת קלומל, עילאי הרסגור הנדין, פליאה קטנר ושיינפיין) כדי להבחר מילר צריך מינימום עשרה חברי מועצה, עוד שלושה להשיג זו משימה בלתי אפשרית בימים כתיקונם. אבל ימים אלו, כאמור, הם לא כתיקונם.
4 צפייה בגלריה
רויטל לן כהן (צילום: שירותי מיינט כפר סבא)
רויטל לן כהן (צילום: שירותי מיינט כפר סבא)
רויטל לן כהן (צילום: שירותי מיינט כפר סבא)
***
בתחילת השבוע נערך מפגש מעניין בין ח"כ עמיר פרץ ממפלגת העבודה, עמירם מילר ורויטל לן כהן, חברת מועצה שנחשבת כתומכת של צרפתי. (תומכת זו מילה קשה בהתחשב בצרפתי וברויטל לן כהן, אבל לשם הארגומנט נניח לביטויים כרגע). רויטל לן כהן מעריכה את עמיר פרץ. מעריכה מאוד. מילר ביקש שתתמוך בו. פרץ גם ביקש שתתמוך במילר. רויטל הסבירה יפה - שעם כל הכבוד, ולא שיש, אין לו סיכוי. מילר אמר שיחד איתה ויחד עם חברה לסיעה, יהודה יוגד, יש סיכוי. היא אמרה לו תראה לי מספרים. הוא התחיל לספור, והגיע עד 6, בלחץ. היא אמרה לו, למעשה הבטיחה, כך נמסר, שאם יש לו שמונה חברי מועצה, אז יש לו עוד את השניים שלה. (ביררנו אמש עם פרץ האם הובטחה כזו הבטחה, והוא אישר אותה לחלוטין).
4 צפייה בגלריה
ח"כ עמיר פרץ (צילום: יואב דודקביץ')
ח"כ עמיר פרץ (צילום: יואב דודקביץ')
ח"כ עמיר פרץ (צילום: יואב דודקביץ')
אחרי שממה שיינפיין הכריז על תמיכתו במילר, נותר עוד חבר מועצה אחד למצוא, כדי להגיע לשמונה תומכים. כלומר, לעשרה, כולל רויטל לן כהן והבטחתה, כלומר, למילר יהיה רוב במועצה אם יגייס עוד אחד. כלומר, אנו עומדים על חודו של קול. כלומר, כולנו כלומר בשבוע הזה.
****
ביום המפגש בין מילר, פרץ ולן כהן, נפגשו גם חברי סיעת מעו"ף. זו הייתה ישיבה סוערת, מאוד סוערת, כך נמסר מאלו שנכחו בה. צרפתי ביקש את תמיכת חבריו לסיעה. והתחיל לספור. הבנתם שלספור היה הבון טון בשבוע האחרון. שתי חברות סיעה שאלו אותו מאיין הוא יודע שרויטל לן כהן תומכת בו, הוא אמר שחבר המועצה, איתן צנעני, אמר לו שיש "רביעייה מוצקה" (שניים שלו - ושניים של רויטל), ושכמובן אנחנו נצטרך למנות את רויטל לסגנית ללא שכר. זה היה האות למהומה שפרצה, והיא פרצה. דבי שני הייתה הדומיננטית "לא יקום ולא יהיה", אמרה. לא יהיה כאן סחר מכר. צביקה הבין. לדבריה, יום לאחר מכן, הוא הבטיח לה שלא יהיו מינויים. שוחחתי עם דבי שני אמש, היא חזרה על הדברים במתק השמור לתמימי דרך: "צביקה הבטיח שלא יהיו שום מינויים חדשים. אני מאמינה לו שהוא לא יעשה שום מעשה אחרי שנבחר בו. תשמע הוא נתן לחברי מעו"ף מילה. מי שנותן מילה לא יכול לחזור בו". אלו יהיו שמונה חודשים ארוכים מאוד. שמונה חודשי מילה.