בקו האש, מול עשרות אלפי המבודדים הנמצאים בביתם — ניצבים עובדי מגן דוד אדום, המגיעים עד ללוע המבודד כדי לבדוק האם הוא נושא את נגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
אילן כהן. "ממוגן מכף רגל ועד ראש"
אילן כהן. "ממוגן מכף רגל ועד ראש"
אילן כהן. "ממוגן מכף רגל ועד ראש"
(צילום: פרטי)
אילן כהן, תושב כפר סבא, עובד חמש שנים במד"א. בימים האחרונים, הוא נקרא מדי יום לביתם של עשרות אנשים בבידוד, כדי לקחת דגימות מאלה שיש חשש כי חלו. "לפני שאני נכנס אליהם הביתה אני לוקח את כל הפרטים הרלוונטיים. מנחים את המטופל איפה לעמוד, איך לפתוח את הדלת. הכול כדי שיהיה מינימום מגע", הוא מספר השבוע. "לפני שאני נכנס אני מתמגן בחליפה המפורסמת. אני נכנס לבית כשאני ממוגן לחלוטין מכף רגל ועד ראש, ולוקח מהם דגימה. זה לא משהו פולשני. יש שני סטיקים, הנקראים 'מטושים', שאיתם לוקחים דגימה אחת מנחיר האף ואחת מהענבל שבלוע". 
את הדגימה שנלקחה, מכניסים לתוך מבחנה שנסגרת הרמטית. וזו רק ההתחלה: את המבחנה מכניסים לתוך שקית, שנכנסת לתוך קופסת פלסטיק, שנכנסת לתוך קלקר המודבק היטב. בסופו של דבר, שמים את כל החבילה בתוך שקית וסוגרים אותה היטב. "אנחנו יודעים באיזה צורה זה עובר, ולכן רק לאחר שכל זה נכנס לתוך השקית האטומה — אני מוריד את החליפה שלי", אומר אילן.
יצא לך לעשות בדיקה שתוצאתה חיובית?
"לא מדווחים לנו. אנחנו מעבירים את זה למקום מרכזי, ומשם זה נשלח למעבדה".
אתה לא חושש להידבק?
"רמת המיגון שקיבלנו היא גבוהה מאוד. כל הגוף שלי ממוגן, אני עם שתי מסכות על כל הפנים, החליפה כוללת גם כובע. אני ממש מכוסה לגמרי. בקטע הזה אין חשש להידבק. אנחנו מתורגלים מאוד גם איך לפשוט את הבגדים אחר כך, ואנחנו לא נכנסים הביתה לפני שאנחנו מתמגנים. הסיכוי להדבקה הוא קלוש אם בכלל. גם איש המד"א, שדווח שנדבק, לא נדבק במסגרת עבודתו".
אילן מספר על רמת האחריות האישית הגבוהה שהוא פוגש בשטח: "יש בתים שהגעתי אליהם, ויש שם שולחן קטן שמבודדים לו את האוכל. אני רוצה להגיד לתושבים: כל הכבוד על המשמעת". 
פורסם לראשונה: 07:09, 22.03.20