ד"ר טל גולד-מגידוב החלה את דרכה בתחום הרפואה בלימודיה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, את ההתמחות היא עשתה בבית החולים מאיר בכפר סבא ומאז ומתמיד עבדה בכללית. "הלכתי לעסוק בתחום כי הוא תמיד עניין אותי וזה כל מה שרציתי לעשות. בעיני התחום מרתק ושמחתי שהתקבלתי להתמחות", היא מספרת על בחירתה להתמחות בגניקולוגיה.
3 צפייה בגלריה
ד"ר טל גולד-מגידוב
ד"ר טל גולד-מגידוב
ד"ר טל גולד-מגידוב
(צילום: יאיר שגיא)
ד"ר גולד-מגידוב חושבת שרופאה אישה יכולה להתחבר יותר למטופלת. "מבחינת ההרגשה, לאישה יכול להיות נוח יותר אצל רופאה אישה, וכשמטופלת מדברת איתי על כאבי וסת או צירים אני יכולה להבין על מה היא מדברת", היא מספרת ומוסיפה שנשים הן עם מיוחד, "אנשים בכלל הם מגוון כל כך גדול של סוגים ווריאציות, תמיד כשמטופל או מטופלת נכנסים לחדר אני קודם כל מנסה להבין עם מי אני מדברת ומה בעצם אומרים לי, כי לא תמיד מספרים לי את כל האינפורמציה", היא מספרת.
בתקופת הקורונה לא היו לרופאים הנחות כלל, "אני הבנתי שאני צריכה להמשיך ולעבוד וגם בבית הבינו את זה. הילדים היו מתעוררים לזום ואני הייתי יוצאת לכבישים לנהיגה מוזרה ללא פקקים, נכנסת לחניון ריק, קצת תחושה של סוף העולם", נזכרת ד"ר גולד-מגידוב. היא מספרת שמעולם לא עשתה הנחות במתן יחס מלא לכל מטופלת שמגיעה לחדרה, "רפואה היא שליחות, זה לא שבשעה ארבע אנחנו מפילים את העט והולכים הביתה, אם אני אמורה לסיים בשלוש וחצי ואני עדיין במרפאה בשעה שבע יש משמעות לתפקיד שלי".
3 צפייה בגלריה
ד"ר טל גולד-מגידוב
ד"ר טל גולד-מגידוב
ד"ר טל גולד-מגידוב
(צילום: יאיר שגיא)
לדברי ד"ר גולד-מגידוב מקצוע רפואת הנשים הוא מדהים, והיכולת של הרופאים והרופאות לסייע לנשים גבוהה. "אישה היא אישה היא אישה ואין לה גיל. נשים שואלות אותי: 'עד מתי צריך להיות אצל רופאת נשים?' כל עוד את אישה. גם בגיל השלישי יש להתייחס לגיל המעבר".
"יש לנו מרכז גדול ומקצועי שנותן המון שירותים וסדנאות של דיאטה והתעמלות לנשים לפני ואחרי לידה עם תינוקות וקורסי הכנה ללידה, אז לא צריך לפגוש אותנו כל שבוע, אבל פעם בשנה זה מקובל, בגיל הפריון לפי הצורך ואולי יותר", אומרת ד"ר גולד-מגידוב ומוסיפה כי כיום עולם הרפואה מציע אפשרויות רבות עבור נשים. "וכדאי לנצל את זה לטובת הבריאות שלנו כנשים, לשמור על עצמנו.
אנחנו עובדות קשה, רוצות להיות מטופחות וגם צריך ללכת לרופא או רופאת הנשים. כל אישה צריכה לקבוע לעצמה רוטינה של בדיקה פעם בשנה, ולא לשכוח את נושא השד, שאמנם הוא לא בסמכותנו אבל צריך להיות במעקב שד מסודר, יש לא מעט מקרים של נשים צעירות עם תחלואת שד וזו רפואה מונעת שמצילה חיים, לא לזלזל וצריך להקפיד ולבוא להיבדק. מרכז הבריאות לאישה בכפר סבא מצוין ומעניק המון שירותים ומכסה כמעט את כל הצרכים של אישה בכל גיל, ואני מזמינה את הנשים להצטרף לשירותי בריאות כללית וליהנות ממה שיש לנו כאן".