אקספרס של חצות: החופשה הגדולה התבררה כסיוט חייהן של 2 תושבות רעננה שתכננו טיול אחרי צבא למשך ארבעה חודשים לברזיל, גורשו ממנה מייד עם הגעתן ונעצרו במדריד בחשד להברחת סמים וכל זאת בגלל רשלנות של סוכנות נסיעות ברעננה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בית משפט השלום בפתח תקווה חייב השבוע סוכנות תיירות ברעננה ברשלנות שהובילה למסע קפקאי של 2 תושבות העיר שאמורות היו לצאת לטיול אחרי צבא. על פי כתב התביעה מדובר ב-2 תושבות העיר, שלאחר שחרורן מצה"ל, ביקשו לצאת לטיול בחו"ל, ופנו אל סוכנת נסיעות ברעננה, ולאחר שהסבירו את רצונן, רכשו באמצעותה כרטיס טיסה מישראל לברזיל, כרטיס חזרה ממקסיקו לישראל ושהות של שלושה ימים בבית מלון בריו בברזיל.
על פי התוכנית, התובעות אמורות היו לנחות בברזיל, להמשיך לטיול בפרו וצ'ילה ולסיים במקסיקו – טיול של 4 חודשים. כאשר הגיעו התובעות לשדה התעופה בריו ברזיל וניגשו לעמדת בידוק הדרכונים, הן נלקחו לצד ע"י שוטרים והוסבר להן לראשונה כי מאחר שאין בידיהן "כרטיס יציאה" מברזיל ומאחר שהטיול שלהן הינו 4 חודשים (כאשר על פי החוק בברזיל מותר להן לשהות בברזיל 3 חודשים בלבד), הן אינן רשאיות להיכנס לברזיל. התובעות הועלו ע"י השוטרים לטיסה חזרה למדריד. כאשר הגיעו התובעות למדריד הן הוצאו ע"י שוטרים מקומיים מהמטוס ונלקחו לתא מעצר בשדה התעופה ולאחר מכן למטוס בטיסה חזרה לישראל.
כאשר התובעות פנו אל מנהלת הסוכנות ברעננה , טענה האחרונה כי מדובר בכשל של השלטונות וכי התובעות נחשדו כבלדריות סמים.
שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, אריאל ברנגר, קבע כי "סוכן נסיעות הוא הגורם המקצועי בעל הידע אליו פונה הלקוח ושם בו את מבטחו כדי שיארגן עבורו את חבילת התיור המתאימה לרצונותיו ומטרת נסיעתו. כך שמעבר לחובה החקוקה לבצע גילוי נאות הכולל את כל המרכיבים הנדרשים ובכתב יש להחיל במידה מוגברת גם את החובה לנהוג כפי שסוכן נסיעות סביר היה נוהג בנסיבות העניין.
"אני קובע חד משמעית ובצורה מפורשת כי על סוכנת הנסיעות חלה החובה למסור ללקוח ולתובעות את כל המידע הרלוונטי שבידיה לרבות האיסור על שהייה בברזיל מעבר ל- 90 ימים וכי עליהם להציג כרטיס יציאה כאשר הן מציגות עצמן בפני בקרת הגבולות בשדה התעופה בברזיל".
השופט פסק כי על סוכנות הנסיעות לפצות את התובעות ב-50 אלף שקל הכוללות, בין היתר, עגמת נפש וכן הוצאות משפט.