מעל ל-100 נשים נכחו בהשקת הפרויקט החדש של אגף שירות והסברה ויועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה. על הפרק? הקמת חממה חדשנית לנשים שכירות תושבות כפר סבא.
1 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של הפרויקט | צילום: עופרי מור שקד
אירוע ההשקה של הפרויקט | צילום: עופרי מור שקד
אירוע ההשקה של הפרויקט | צילום: עופרי מור שקד
בצילום מימין: צאלה וקסמן גונן, סימונה לוי, אורטל בירן גורפינקל, הדס ווילף, איילת פרץ אדר, טלי רונה, מיה מילר וציפי כהן
מטרת החממה היא יצירת קהילה נשית חזקה שתשתף ידע, תתמוך ותייעץ בהתמודדות עם אתגרים שונים עימן נתקלות נשים שכירות בעבודתן. פעילות החממה תתבצע בשני מישורים. האחד קבוצת פייסבוק סגורה שתאפשר דיונים פתוחים בנושאי מגוונים כגון: דיני עבודה, קריירה, חיפוש עבודה, אימהות וקריירה, ניהול נשי, איזון ועוד.
במישור הפיזי יכללו מפגשים ובהם יתקיימו הרצאות וסדנאות של מרצים מובילים בתחום עולם העבודה. כמו כן, יתקיימו מפגשי "נטוורקינג" ומציאת עבודה שליהם יגיעו מנהלי ומנהלות משאבי אנוש מארגונים מובילים.יש לציין כי מזה 7 שנים פועלת בהצלחה בעיר קבוצה מקבילה לנשים עצמאיות.
אירוע ההשקה של הפרויקט התקיים בשרונה ספייס, מתחם עבודה משותף (co-working space) ליזמים, חברות סטארטאפ ועצמאים בקניון כפר סבא הירוקה. במסגרת האירוע, המשתתפות שמעו את הרצאתה של חנה רדו, נשיאת "סופרסונה", שעסקה במסע ליצירת שינוי ומתן הזדמנות שווה לנשים בפרויקטים שהיא יוזמת ומובילה. לאחר מכן התקיים מופע הסטנד- אפ של רביטל ויטלזון יעקבס על הורות ופערים בין המגדרים.
צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה, אמרה לאור השקת הפרויקט:
"לאור הצלחת המיזם מועדון נשות העסקים, החלטנו להקים חממה דומה שתיתן מענה ושירותים לתושבות העיר השכירות. במסגרת זו, נקיים מפגשים רבים שכל מטרתם הנגשת המידע והזכויות הרלוונטיים לשכירות ולמנהלות, שאת כולן ינחו נשים פורצות דרך שמכהנות בתפקידים בכירים במשק".
טלי רונה, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, הוסיפה:
"יש לנו את הזכות בחיזוק מעמדן הכלכלי של נשים - מימד חשוב בקידום שוויון מגדרי. על כן בחרנו ליזום קהילה משלימה שהיא בית לנשים שכירות, ומטרתה חיזוק קשרים בין אישיים בקהילת השוות העירונית, הענקת ידע וכלים מקצועיים ולעורר השראה בקרב המשתתפות באמצעות נשים פורצות דרך.
"מרגש במיוחד לזכות בהתגייסותן של מובילות הפרויקט למיזם: איילת פרץ, מאיה מילר וציפי כהן, שמבצעות את פעילותן בהתנדבות מלאה ובמסירות למטרה. אני מזמינה אתכן, תושבות העיר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שפתחנו לטובת המיזם, ולהגיע לקחת חלק במפגשים ובסדנאות המתוכננות".
להצטרפות לפרויקט יש לפנות למועצת הנשים כפר סבא (לחצו כאן). או בטלפון 09-7649162 ובמייל: infowomen@ksaba.co.il