פחות משבוע עבר מהרגע שנפתח הפרויקט למימון המונים מטעם אקי"ם כפר סבא, במטרה לגייס כסף למחנה קיץ, וכבר גויס הסכום הנדרש, שעמד על כ-13 אלף שקלים, והחניכים ייצאו בקרוב לחמישה ימים של "קייצת". הגיוס יוסיף לרוץ עוד כחודש, כדי להוסיף ולצמצם את העלויות ולשדרג את תנאי המחנה.
1 צפייה בגלריה
המדריכות מאיה גרף, עדי פרגר, רמונה זגנרייך, גל בר-נס עם המנהלת אורן חרדון| צילום: אקי"ם כפר סבא
המדריכות מאיה גרף, עדי פרגר, רמונה זגנרייך, גל בר-נס עם המנהלת אורן חרדון| צילום: אקי"ם כפר סבא
המדריכות מאיה גרף, עדי פרגר, רמונה זגנרייך, גל בר-נס עם המנהלת אורן חרדון| צילום: אקי"ם כפר סבא
מועדון אקי"ם כפר סבא הוא מועדון חברתי, המשמש כתובת לכ-60 חניכים בעלי מוגבלות שכלית-התפתחותית בגיל 70-21 מכפר סבא, מהוד השרון ומהסביבה, ופועל בכל ימות השבוע. במסגרת הפעילות במועדון, עובדים החברים על פיתוח מיומנויות לימודיות, תקשורתיות וחברתיות.
אחת לשנה יוצא המועדון למחנה קיץ לחמישה ימים, כשהחניכים לנים במקום. כל הפעילויות במועדון מתבססות על בני נוער מתנדבים. רוב בני הנוער מתחילים להדריך בהתנדבות במסגרת פרויקט מחויבות אישית מטעם בית הספר, וממשיכים בכך עד הצבא. "חלקם אפילו מבקשים מהמפקדים שלהם לצאת לרגילות כדי להגיע למחנה", מספרת מנהלת הסניף, אורן חרדון.
"אני מתנדב בסניף כבר שלוש שנים", אומר אחד המדריכים, יונתן לוי בן ה-18. "במהלך השנים המועדון הפך בשבילי ובשביל חבריי לבית השני שלנו, מקום שבאים אליו הרבה מעבר לשעות ההתנדבות הרגילות, בשבתות, בחגים ובחופשות. מה גם שהמתנדבים הבוגרים, כלומר, אלה שסיימו כיתה י"ב והתגייסו לצבא או כבר הספיקו להשתחרר, ממשיכים להגיע ולהתנדב בפעילויות למיניהן, ולנצל את החופשות שלהם להתנדב בהדרכה במחנה הקיץ. הפעילות במועדון היא בעבורי ובעבור כל חברי המועדון חלק בלתי-נפרד מהחיים, וחוויה שמילים אינן יכולות לתאר".
לקראת המחנה החליטו המדריכים ליזום פרויקט מימון המונים לטובת סבסוד החניכים וצמצום העלויות. "זה שנים שאקי"ם כפר סבא ידועים כחולמים בגדול", כך נכתב בדף הפרויקט. "ובעבר הוצאנו לפועל שלל פרויקטים גדולים ומורכבים. גם השנה לא הפסקנו לחלום. הקיץ חולמים חברי המועדון להקים מחנה קיץ, קייצת של חמישה ימים.
"המחנה יתקיים בכפר הנוער עתיד על שם דוד רזיאל שבהרצליה, וכדי להוציא את המחנה לפועל אנו זקוקים לכם. מועדון אקי"ם כפר סבא מתבסס בפעילותו על מתנדבים ועל כספי תרומות, וכדי להצליח השנה להקים מחנה אנו זקוקים לתרומותיכם, עזרו לנו להגשים את החלום".
להפתעתם הגדולה של בני הנוער והחניכים, הפרויקט הגיע ליעדו בתוך פחות משבוע. "הקמנו את הפרויקט לקראת המחנה, ערכנו ישיבת גיוס כספים וחשבנו על כל מיני דרכים לגיוס הסכומים הדרושים", אומרת השבוע המנהלת חרדון.
"הצלחנו להשיג את הסכום תוך פחות משבוע, וממש הופתענו. מחמם את הלב לקבל כזאת היענות. הפרויקט ממשיך לרוץ, נותרו עוד כ-30 ימים ואנשים ממשיכים לתרום. אנחנו מקווים להגיע לסכום גבוה יותר כדי לשדרג עוד את המחנה ולצמצם את ההוצאות שלנו", היא אומרת, ומוסיפה: "החניכים מתרגשים מאוד לקראת המחנה, ומשתתפים בהכנות באופן פעיל ביותר".
לתרומה לפרויקט הקייצת של אקי"ם, לחצו כאן.