1 צפייה בגלריה
צביקה צרפתי ראש העיר חותם על ברית ערים
צביקה צרפתי ראש העיר חותם על ברית ערים
צביקה צרפתי ראש העיר חותם על ברית ערים
ראש העיר, צביקה צרפתי, חתם על תכנית "ברית ערים לאיכות חיים וסביבה של פורום ה- 15, בו כפר סבא שותפה. השבוע התקיים טקס החתימה החגיגי במעמד השר להגנת הסביבה, זאב אלקין. בין הערים שחתמו נמנות גם: תל אביב, חיפה, אשדוד, הרצליה, חולון, רעננה, גבעתיים, באר שבע ועוד.
מדובר על תכנית משותפת לכלל הערים העצמאיות החברות בפורום, ומטרתה לקדם מדיניות עירונית לקיימות ולאיכות הסביבה. בין היתר: התייעלות אנרגטית במתקנים הציבוריים, הטמעת בנייה ירוקה, עידוד הציבור לשימוש בכלי תחבורה בני קיימא, צמצום פסולת, תכנון בר קיימה במרחב העירוני ועוד.
יש להדגיש כי עיריית כפר סבא חרתה על דגלה את חזון העיר הירוקה, ומבצעת מהלכים עירוניים פורצי דרך בתחום. ביניהם: מהלך "אפס פסולת" החדש שמטרתו צמצום הפסולת העירונית, עידוד הציבור להתקנת מערכות סולאריות על בתים פרטיים ומבנים ציבוריים, הקמת גינות קהילתיות, הקמת מרכז "קיפוד", פעילויות בבתי הספר ורבים נוספים.
הפעולות הכלולות בתכנית צפויות לתרום לחיזוק הרחוב העירוני, העצמת הקהילה בעיר, הקטנת טביעת הרגל האקולוגית של העיר ושיפור החוסן העירוני. כזכור, כבר ב-2008 השיק פורום ה-15 אמנת אקלים במסגרתה חברות הפורום פעלו וממשיכות לפעול להפחתת פליטת גזי חממה וזיהום אוויר בעיר. כחלק מיישום אמנת האקלים על ידי עיריות פורום ה-15, הוקמו מחלקות סביבתיות, אומץ התקן הישראלי לבנייה ירוקה כדרישה מחייבת בהקמת במבנים חדשים, קודמו פרויקטים של מחזור והפרדת פסולת ועוד.
צביקה צרפתי, ראש העיר, "עיריית כפר סבא רואה חשיבות עליונה בשמירה על הסביבה, ומשקיעה משאבים רבים בתחומי הקיימות. ממש לאחרונה פתחנו במהלך "אפס פסולת" לעידוד צמצום הפסולת במטרה לחסוך כספים. אין ספק כי גם במהלך זה העיר כפר סבא תוביל ותשמש דוגמא לערים נוספות בארץ. אני מברך על הברית החדשה שעוסקת בנושאים חשובים שמטרתם שמירה על הסביבה למען הדורות הבאים".