כולנו מכירים אותן, חלקנו גדלו בהן, אבל רובנו לא יודעים באמת פרטים על השכונות ברחבי העיר. עשרה דברים שלא ידעתם על השכונות שגם בויקפדיה היו מרימים גבה:
1. השכונה הירוקה היא השכונה הגדולה בכפר סבא. השכונה הקטנה ביותר היא כיסופים שמשתרעת בסך הכל על פני 2 רחובות (יבנה, הרב גולד). אף על פי שמדובר בשכונה קטנטנה, גדל בה אדם שהשפעתו על העיר היתה רבה מאד, ראש העיר יהודה בן-חמו.
2. בשנות ה-30 נבנתה בכפר סבא שכונת פועלים א' שכל רחובותיה התחילו באות אלף: ארלוזרוב ואהרונוביץ'. אחריה הוקמה שכונת פועלים ב' שרחובותיה התחילו באות ב"ית: בלינסון, בוסל וברנר. לא תופתעו לגלות ששכונת פועלים ג' היא הרחובות גאולה וגורדון. שכונת אליעזר נקראה בהתחלה "פועלים ה'".
3. בין השנים 1950 ו-1953 היתה בצד המזרחי של כפר סבא מעברה לעולים חדשים שבשיאה הגיעה -ל6000 נפש. כשהוחלט לבנות בה שיכון קבע נבנו כל הדירות בגודל של 28 מ' עם מטבחון. השירותים היו בחוץ. ריב פרץ כשחלק מהעולים טענו שהדירות לא שוות את הכסף שדורשים עליהן וכי התנאים בשכונה גרועים. היום גרים בשכונת קפלן לפי נתוני הלמ"ס כ-3000 איש.
4 שכונת אליעזר שהוקמה ב-1938 לא היתה שייכת בתחילה לכפר סבא והשתייכה למה שהוגדר נפת טול כרם. עשר שנים של קבלת שירותים מכפר סבא, והקמת מדינת ישראל שינו את המצב ב-1948.
5. שכונת יוספטל נקרא על שם ד"ר גיורא יוספטל, שהיה בעבר שר השיכון. יוספטל, שהיה שר העבודה, המזכיר של מפלגת מפא"י, יו"ר עמידר ובכיר בבנק ישראל זכה אחרי מותו ששכונות רבות, בית החולים באילת ובתי ספר יקראו על שמו כיוון שהיה מוערך מאד בחייו. היום בעיקר זוכרים אותו כאיש שאמר שצריך להגביל את העליה מצפון אפריקה כי מרוקאים וטריפולטאים הם "אנשים ללא עתיד", תימנים הם "אדישים לגורלם" והעולים העירקיים באופן ספציפי הם "הראו חוסר אפשרות לעזור לעצמם שעוברת כל גבול". היו קריאות לשנות שמות מוסדות שנקראו על שמו.
6 בכפר סבא שכונה ערבית אחת "אבו סניינה" הנמצאת מזרחית לשכונת קפלן, מעבר לכביש המוביל לכוכב יאיר. ילדי השכונה לומדים בבית הספר בג'לג'וליה.
7. שתי שכונות בכפר סבא קרויות על שם אליעזר קפלן. שכונת קפלן קרויה על שם אליעזר קפלן שהיה שר האוצר ושכונת אליעזר קרויה על שם אליעזר קפלן נדבן ציוני מדרום אפריקה. לא, זה לא אותו אליעזר קפלן.
8. כפר סבא היתה העיר הראשונה בארץ להקים שיכון מוניציפלי, ביוזמת מקומית לשיכון עולים חדשים: את גולי מאוריציוס. אלו היו עולים שניסו לעלות לישראל בצורה בלתי ליגאלית ונאסרו באי הנידח למשך חמש שנים על ידי הבריטים בתקופת מלחמת העולם השניה. "שכונת מאוריציוס" נהרסה בסוף שנות ה-90 אבל את שלט ההסבר עליה ניתן עדיין למצוא בפינת הרחובות רופין ותל חי שם העולים שוכנו.
9. בשנת 1954 נתנה עיריית כפר סבא אישור מכירת אלכוהול לשני קיוסקים בשכונת גאולים. היא גם אישרה מכירת אלכוהול לשלושה קיוסקים בשכונת עליה. כדי לקבל את האישור הנכסף בעלי הקיוסקים צריכים היו להיות חלק מ"ארגון בעלי קיוסקים ומזנונים בכפר סבא". אז עוד לא קראו להם "פיצוציות" אבל כבר התלוננו על הרעש.
10. שכונת מוצקין היתה השכונה הראשונה בכפר סבא בה הותקן טלפון ציבורי בשנת 1960. בעקבות ההתקנה שלו ביקשה מועצת העיר שיותקן גם טלפון ציבורי בשוק ברחוב ויצמן.