תלמידות חטיבת ביניים באזור השרון טוענות כי מחנך הכיתה הטריד אותן מינית. לטענת הוריהן, על אף שהתלוננו והסיפור הובא לידיעת הנהלת בית הספר והצוות החינוכי, המורה לא הורחק מבית הספר והמשיך ללמד.
1 צפייה בגלריה
אחת התלמידות נשארה בבית בעקבות המקרה
אחת התלמידות נשארה בבית בעקבות המקרה
אחת התלמידות נשארה בבית בעקבות המקרה
(המחשה: Shutterstock)
"הבת שלי נשארה בבית במשך עשרה ימים כי מאז שהיא פנתה ליועצת וסיפרה לה על המקרה המורה נשאר ללמד ולא הורחק", מספרת אמא לילדה בת 12 שחוותה לטענת האם הטרדה מינית מצדו של המורה. "נחשפתי לסיפור הזה במקרה, כשהסעתי ביום שישי לפני שבועיים את הבת שלי עם חברים לכיתה. הם דיברו ביניהם ואמרו 'איזה כיף סוף סוף נגמרו הלימודים וניפטר מהמורה הזה ששולח אלינו ידיים ונוגע לנו בישבן'. הייתי ממש בהלם".
לדבריה, היא ניסתה להבין מהילדות במה מדובר. "הבת שלי סיפרה שהוא העיר לה על מיקום סמל בית הספר בחולצה, קרוב לחזה, תוך שהוא מציע לה לסדר את זה עבורה, הייתי בשוק. במיוחד נוכח העובדה שהיא הרגישה מובכת לנוכח המקרה, אבל פחדה להגיד משהו. למזלי, מדובר בילדה חכמה שהבינה שמשהו לא כשורה ולכן בחרה לגשת ליועצת ולספר לה על מה שקרה לה".
האם מספרת כי להפתעתה ולהפתעת הורים נוספים התלונות של הילדות לא הביאו להרחקתו של המורה. לדברי האם, חלפו מאז מעל עשרה ימים, הנושא טרם טופל והמורה ממשיך ללמד כרגיל.
ניסית לברר למה הנושא לא מטופל?
"כשניסיתי לברר למה הוא לא מורחק, טענו שזה לוקח זמן, שהוא צריך לעבור שימוע ולכן בגלל שהבת שלי לא מגיעה לבית הספר מאז שהמקרה התפוצץ, יירשם לה אישור חריג של חיסור מוצדק. אחרי טיפול כזה ברור שהילדות מפחדות לגשת למשטרה להתלונן. הן מבינות שחוץ מההורים שלהן אין מי שיגבה אותן מול המערכת".
האם שחשפה את הפרשה ברשתות החברתיות טוענת כי הותקפה בעקבות זאת על ידי הורים אחרים, בטענה לפגיעה בשמו הטוב של בית הספר. "אני לא מצטערת שחשפתי את המקרה הזה", היא אומרת. "אני בעצמי מורה שמטפלת בבעיות רגשיות ואני לא מוכנה שבית הספר יטשטש בעיות".
היא מוסיפה כי בעקבות המקרה פנו אליה הורים נוספים שחשפו מקרים דומים בהם היה מעורב המורה. "אני לא מוכנה שהמורה הזה ימשיך ללמד בבית הספר, או שהבנות שלי ילמדו במוסד בו משתיקים פרשה כזו", היא אומרת.

קראו גם:
ממחוז מרכז משרד החינוך נמסר: "הנושא מוכר למשרד ובימים אלו מצוי בטיפולם של כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. המשרד מלווה ונותן מעטפת פסיכולוגית לתלמידות ולמשפחותיהן. יובהר כי מיד עם היוודע האירוע, ההורים המלינים הונחו על ידי מנהל בית הספר כיצד לפעול באירוע מסוג זה, אך לצערנו בחרו להתנהל ברשתות החברתיות ולהכפיש את הצוות החינוכי במקום לקדם את הטיפול מול רשויות החוק. יודגש, מנהל בית הספר והצוות החינוכי פעלו בכפוף לנהלים מנחים וכמצופה באירועים מסוג זה. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר".
מהרשות המקומית נמסר: "הנושא בסמכות משרד החינוך ומשטרת ישראל, ככל שיש תלונה ונפגעים. בית הספר פועל בהתאם להוראות של משרד החינוך כדי להבטיח את תחושת המוגנות של התלמידות".