שטח ציבורי בשכונת עליה שהיה מוחזק בבעלות פרטית בניגוד לחוק מוחזר לציבור בעקבות התערבות חברת מועצת העיר ויו"ר תנועת כפר סבא מתקדמת הדר לביא.
2 צפייה בגלריה
הבניין בקהילת ציון. "סחבת של שנים"
הבניין בקהילת ציון. "סחבת של שנים"
הבניין בקהילת ציון. "סחבת של שנים"
(צילום: פרטי)
לפני מספר חודשים תושבת השכונה פנתה לחברת המועצה הדר לביא וסיפרה לה כי אדם פרטי השתלט בניגוד לחוק על שטח ציבורי בשכונה. לביא פעלה מול הדרגים המקצועיים ודרשה להחזירו לציבור. לאחר כשנה של הליכים משפטיים מול התושב, הושג הסכם מולו בבית משפט שמגדיר את החזרת השטח לציבור.
מדובר בשטח ציבורי השייך לעיריית כפר סבא ברחוב ויתקין 33 בשכונת עליה שהותר בו שימוש חורג זמני לפני עשרות שנים לצורך חקלאות, עד להשבתו לצורך בניה לטובת הציבור. אלא שברבות השנים, העירייה לא אכפה את השבתו, והשכנים התרעמו על הפלישה לשטח ציבורי שהפריעה גם להם.
תושב השכונה שנמצא בשטח מסר בתגובתו לבית המשפט כי ,הוא "חקלאי מכפר סבא, וגם ההורים שלי היו חקלאים, הטרקטורים שלנו בשנות ה- 75, היו מונחים על צד הדרך בכביש, היה ראש העיר זייל זאב גלר, שהיה בסביבה, ופנה לאבא שלי בבקשה להכניס את הכלים למקום, זה היה חווה חקלאית, התובע לא ידע מזה, הוא מתלהם עלי בטלפון, היה שם בית ספר בן צבי, הילדים היו מגדלים שם גידולי ירקות ואז המקום היה נטוש, ובא ביקש ממני ראש העיר תכניס את הכלים שלא יפריע לציבור בכביש.

2 צפייה בגלריה
הדר לביא השבוע בביתה. "אוי ואבוי אם הבן שלי היה מתנהג רבע מהתנהגות כזו"
הדר לביא השבוע בביתה. "אוי ואבוי אם הבן שלי היה מתנהג רבע מהתנהגות כזו"
הדר לביא
(צילום: אלי דסה)

"לאורך כל השנים האלה אף אחד לא בא אלי בתביעה כזו או אחרת או מישהו התנגד או בעיה כזאת או אחרת וכשהתובע פנה אלי בטלפון הוא טוען שעשיתי שם גדרות, אני מבקש שפקח יבדוק אם עשיתי שם גדרות חוץ מהשער שזה היה נעול, כל הזמן היה נעול השער ובמהלך השנים התבלה, ותיקנתי את השער, חוץ מהשער לא נגעתי בכלום, לא עם שכנים, לא עם גדרות ולא כלום. מי שצמוד אלי בצד הדרומי זה גן ילדים וביקשו ממני בקשה לשים שם יוטה, על מנת שהאבק כשאני נכנס עם הטרקטורים לא יפריע להם.
קראו גם >>>>
"לפני איזה 25 שנה כשהיה יצחק ולד ז"ל ראש העיר הוא רצה לעשות מקום עיגון לכלים חקלאיים, כי לא רק לאבנר תוהמי היתה בעיה עם הכלים החקלאיים אלא גם לחקלאים אחרים, ואז רצו לתת לנו בעתיר ידע מקום, לא יודע אם מסיבה כלשהי זה לא הסתדר ואחרי זה התחלפו ראשי הערים וככה נשאר המצב הזה".
כאמור, בית המשפט קיבל את ההסדר שהוצע במסגרתו תושב הקרקע לשטח ציבורי, וכעת על השטח הציבורי תוכל לקום גינה חדשה או שייבנה בו מבנה ציבורי לרווחת תושבי השכונה.
חברת המועצה הדר לביא: "אני שמחה מאוד שנעשה צדק והשטח מוחזר לציבור ומודה לתושבת האחראית שפנתה אליי. מדובר בסיפור אחד מיני רבים של תושבים מעורבים ואכפתיים שפונים אליי ומקבלים מענה. אני מעודדת אתכם תושבים אכפתיים להמשיך ולפנות אלינו לכל עוול שאתם רואים בעיר ונעזור ככל יכולתנו".