לאחר מאמצים רבים שהובילה עיריית כפר סבא מול משרד התחבורה, התקבלו דרישותיה, והחל מיום ראשון (21.11) החל לפעול קו 15 לטובת תושבי השכונות המזרחיות. מסלול הקו אשר שונה לאחרונה בידי חברת מטרופולין, יכלול את שכונה קפלן ואת קריית החינוך הדמוקרטית, וכך עשויה להיפתר בעיית ההסעות שנוצרה לאחרונה בעקבות שינויי קווים, שביצעה החברה בעיר.
1 צפייה בגלריה
הסעות תלמידים
הסעות תלמידים
הסעות תלמידים
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>>>
מאמצי העירייה הם תולדה של תלונות רבות שהושמעו בשבועות האחרונים מצד הורים בנושא התחבורה הציבורית והסעות התלמידים למוסדות החינוך בעיר.
"קיבלנו מאות פניות המעידות על פער עצום בין המצוי לרצוי", אומר יו"ר הנהגת ההורים יובל קדוש, "בעיקר תלונות על קושי בלתי הגיוני של הגעה למרכזי החינוך העירוניים מכל רחבי העיר.
"בכל יום מוצאים את עצמם אלפי ילדים מכל רחבי העיר במתח בלתי נסבל, האם הם יצליחו להגיע לבתי הספר בזמן, אם בכלל".
בנוסף אומר קדוש: "השבוע אומנם התבשרנו על פתיחת קו 15 החדש שאמור לכאורה לתת מענה לתלמידות ותלמידי קריית החינוך הדמוקרטית, ואכן מדובר בשיפור מסוים, אבל 48 שעות לאחר מכן הודיעה חברת מטרופולין על קיצור קו 2 ועל זה נאמר: 'אין מילים'".
אחת התלונות שהגיעו נגעה לקו 8. כתב אחד ההורים: "תלמידי החטיבות מחכים ליד בית החולים מאיר - ופעמים רבות האוטובוס מגיע באיחור רב כשהוא מאד עמוס ולא ניתן לעלות עליו.
"לפעמים הנהג מדלג על תחנות ולא עוצר בגלל העומס ואז הילדים נאלצים ללכת או לרוץ לבית הספר מרחק רב, ולהגיע באיחור.
"בדרך חזרה מאזור החטיבות - בשעה שמסיימים יש רק אוטובוס אחד – כולם מנסים לעלות על קווי 8 ו-15, ממש נלחמים, וגם מי שהצליחו לעלות מוצאים את עצמם דחוסים באופן מזעזע. למה לילדים שלנו לא מגיע מינימום של כבוד וביטחון, שלא לדבר על בריאותם".
לצד הפתרון שגובש לטובת תלמידי בית הספר ותושבי השכונה, יבוצעו שינויים נוספים בשטח.
מדובר במעבר קו האוטובוס ברחוב תרי עשר, מרכז העיר, בית החולים מאיר, סביוני הכפר ועוד. כמו כן יתבצעו שינויים בקווים 39, 40, 8 ו-2.