‏58% מהילדים ו-32% מההורים הביעו חוסר שביעות רצון מהאוכל המוגש בצהרוני בתי הספר היסודיים. כך עולה מממצאי סקר שפרסמה השבוע הנהגת ההורים העירונית. הסקר עורר מחלוקת בין ההורים לעירייה ולספקית המזון ולו בשל העובדה שרק 240 הורים (כ-11% מכלל ההורים בבתי הספר היסודיים) בכפר סבא השיבו על הסקר.
1 צפייה בגלריה
"העירייה מבצעת בדיקות וסקרים נוספים"
"העירייה מבצעת בדיקות וסקרים נוספים"
"העירייה מבצעת בדיקות וסקרים נוספים"
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם >>>
מהסקר עולה כי כ-36% מהילדים אמרו שהם מאוד לא מרוצים, 22% מהילדים אמרו שהם לא מרוצים; כ-15% מההורים מאוד לא מרוצים ועוד 17% לא מרוצים. כ-40% מכלל ההורים העידו שילדיהם חוזרים לא שבעים מהצהרון ועוד 23% חוזרים שבעים רק לעיתים רחוקות.
את הסקר יזמה אתי באום מהנהגת ההורים העירונית. במקביל לסקר ביצע צוות של ועדת הצהרונים בהנהגה מספר סיורי טעימות בצהרונים השונים ברחבי העיר. "תוצאות הסקר מלמדות שנדרש שיפור בתוכנית ההזנה העירונית", נמסר מההנהגה ל"ידיעות השרון", "כל המשובים, והביקורות הועברו לעירייה ואנו עומדים בקשר רציף עם מנכ"ל העירייה לבחינת האפשרויות לבצע שיפורים מיידים, ביקורות נוספות והיערכות למכרז החדש הצפוי בתום שנה זו".
אלי מלכה מחברת לאנץ' טיים מסר בתגובה: "ראשית אנו מברכים על כל בדיקה ובקרה לצורך למידה ושיפור בהתאם. מהסקר הנ"ל ניתן להבין מספר דברים. מספר המשיבים ביחס לסך הילדים עומד על 11% ונניח שיש שביעות רצון של 50%, על בסיס מספר הסועדים והמענה יש שביעות רצון של 95%... כמו כן, אין כאן שום התייחסות לאופי ההזנה. הבישול בבית שונה לחלוטין מהבישול בצהרון. הילד מגיע מהבית עם הרגלים למזון מלוח יותר, חוסר בחשיפה למנות מורכבות בפחמימות מלאות, הרגלים שלצערי לוקח זמן לא קטן לשנות. לסיכום, במידה והסוקר יהיה מעוניין נשמח לשבת ולבנות יחד סקר מקיף מקצועי יותר. אכן יש מקום לחדד לצוותים על התנהגות, אופן הגשה וכו', הערות שהורים העירו במשוב".
כיום פועלות בכפר סבא שתי תוכניות הזנה נפרדות לגני הילדים ולבתי הספר. "אנו סבורים כי אין זה נכון לבצע הפרדה כזו ומבקשים לבחון מעבר לתוכנית הזנה איכותית אחת לכל ילדי העיר", אומרים בהנהגת ההורים.
ועד הורי הגנים העירוני, בראשות אלון רבינוניץ' ונדב אפרתי, מציין שבגני הילדים קיימת שביעות רצון מאיכות האוכל. "הוועד תומך בתוכנית ההזנה 'אפונים' שהיא גם פרויקט הדגל של העירייה. אם יוחלט לעבור למפעיל אחד בלבד בעיר, אנו בוועד נעמוד על כך שהבחירה תהיה 'אפונים', שם למיטב ידיעתנו האוכל איכותי יותר, מזין יותר ובריא יותר".
מהעירייה נמסר: "תמהיל ארוחות הצהריים, המוגשות לילדי הצהרונים בבתי הספר בעיר, נבנה בידי תזונאית קלינית ומורכב מתפריט מאוזן, המתבסס על מזונות בריאים ומגוונים. ארוחות הצהריים עומדות בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, ואיכותן היא מהגבוהות בישראל. יחד עם זאת – תמיד יש היכן להשתפר. נציגי החברה לתרבות הפנאי פועלים לאורך כל השנה ליצירת שילוב אידיאלי בין תזונה בריאה, ובין העדפת ילדים לסוגי מזון מסוימים. בקרוב יתבצע סיור נוסף עם נציגי ההורים.
"יש להדגיש כי מתוצאות הסקר עולה כי חלק בלתי מבוטל מההורים מרוצה מאיכות וטיב המזון המוגש בצהרונים. בימים אלה מבצעת העירייה בדיקות וסקרים נוספים לבחינת ארוחות הצהריים ובמידת הצורך יותאם התפריט בשיתוף ועד הורי הצהרונים בבתי הספר. כמו כן נערכת העירייה לקראת פרסום מכרז ההזנה לשנה הבאה".