"הוציאו עובד ממיטת חוליו כדי שיסיר את חתימתו מהתאגדות הוועד בחברה הכלכלית, ולא הוא יפוטר". טענות חמורות הושמעו השבוע על ידי עובדים ובכירים בהסתדרות העובדים כפר סבא, נגד הנהלת העירייה ככלל, ונגד שליחיו של ראש העירייה בפרט, לפיהם, "הם מנסים בכל דרך למנוע הקמת ועד עובדים לחברה הכלכלית".
1 צפייה בגלריה
ההסתדרות. הנושא נבדק ונבחן בימים אלה
ההסתדרות. הנושא נבדק ונבחן בימים אלה
ההסתדרות. הנושא נבדק ונבחן בימים אלה
( צילום: פרטי)
קראו גם >>>
"לא מצליחים להבין את המניעים שעומדים מאחורי הניסיונות הפסולים הללו", אומרים השבוע בכירים בהסתדרות העובדים, "אנחנו מאוד מקווים כי ראש העירייה והנהלת העיר מבינים שכל ניסיון התערבות בוטה, או איום בפיטורים כנגד עובדים המנסים להתאגד ישיתו עליהם קנסות כבדים ביותר בבית הדין לעבודה".
תחילת הפרשה לפני כשבוע: מספר עובדים בחברה הכלכלית החלו להתארגן בחשאי להקים ועד לראשונה בהיסטוריה של החברה הכלכלית כפר סבא המונה כ-30 עובדים. "בתוך יממה", מספר בכיר בהסתדרות, "ההתארגנות הפכה לגלויה ובתוך מספר שעות חתמו כ-90% מהעובדים על ההתארגנות והוצאנו הודעה לקראת כינוס הוועד הראשון".
"החל מרגע זה", מספר לנו עובד בחברה הכלכלית שבחר להישאר בעילום שם, "הכול התהפך עלינו כמו מלחמה. כאילו שערי גיהינום נפתחו. התחילו להגיע אלינו שליחים שנסיר מיד את הכוונה להתאגד, התחילו לאיים על עובדים. משהו הזוי. לא האמנו שיהיה דבר כזה".
מי איים על העובדים?
"אני לא מפחד להגיד, שליחים מהעירייה. חלק מהעובדים גם הקליטו את השיחות. פנינו להסתדרות והודענו להם על כך, והם הגיבו בחומרה. הם טענו שמדובר במעשה לא חוקי בעליל".
הבכירים בהסתדרות עימם שוחחנו השבוע אכן אישרו את הדברים: "הגיעו אלינו שמועות על ניסיונות נואלים מצד הנהלת העיר כדי להניא ולאיים על עובדים מלהתארגן לוועד, דבר חמור מאין כמותו. יידענו את היו"ר שהיה באותה עת בחו"ל והוא שוחח באותה עת עם ראש העירייה, שאמר כי הוא לא קשור לעניין, וכי אין לו בעיה עם שום התאגדות כזו או אחרת, ולהיפך, הוא כאחד שגדל בהסתדרות מבין את הצורך והזכות של העובדים להתארגן".
נו אז מה הבעיה?
"שזה לא היה נכון. כי רגע אחרי שנאמרו הדברים נחשפנו לעדויות הללו באופן אישי. כאשר ראינו עובד שמגיע חולה ממיטתו ובפנים מפוחדות הוא אמר לנו שדרשו ממנו להסיר את חתימתו מהכנס. נכון להיום רבים מאלו שחתמו על הקמת הוועד בתחילה הסירו את חתימתם מחשש שיבולע להם. לא נעבור על כך בשתיקה, תהיינה התוצאות החמורות שתהיינה".
מהסתדרות העובדים נמסר: "נושא התאגדות העובדים בחברה הכלכלית בכפר סבא נבדק ונבחן בימים אלו, ובאם יתברר כי נעשו מעשים אשר לא ייעשו, שכוונתם הייתה למנוע התאגדות שכזו על ידי איומים או רמזים לאיומים, הם יטופלו במקומות המתאימים ולא מעל דפי העיתונות".
מעיריית כפר סבא נמסר: "העירייה מכבדת את זכות ההתאגדות אך מעבר לכך מפאת כבוד העובדים, נמנעת מלדון בנושאי כח אדם בתקשורת".
שאולי דור, יו"ר ההסתדרות סניף כפר סבא הוד השרון ודרום השרון מסר בתגובה: "עובדי החברה הכלכלית הצטרפו לבית של העובדים ההסתדרות במרחב השרון. אנו שמחים על ההתארגנות החשובה הן לעובדים הן לחברה והן לעירייה. בשיחתי עם ראש העירייה מר רפי סער סוכם שהוא ימשיך לפעול לקידום האינטרסים של העובדים ובימים הקרובים כל עובדי החברה ללא יוצא מהכלל יצטרפו מרצונם החופשי להסתדרות ויהיו חלק אינטגרלי מכל פעילות שתיזום החברה הכלכלית עם ההסתדרות. כולי תקווה שזכויות העובדים יהיו לעיני כל ואנו כהסתדרות החברה הכלכלית והעירייה נחפש את המשותף ולא את המפריד תוך דגש על הגנת העובדים כולם".