"תודה על שנתתם לי הזדמנות לספר את הסיפור שלי, שהוא לא רק שלי, הוא של כולנו״ כך מסתיים המופע ״חזקה מהרוח״ העוסק באלימות נגד נשים מנקודת מבטם של בני נוער.
1 צפייה בגלריה
הסרט "חזקה מהרוח"
הסרט "חזקה מהרוח"
הסרט "חזקה מהרוח"
(צילום: מתוך הסרט)
קראו גם >>>
סרט עלילתי בכיכוב בני הנוער מלהקת צעירי דרום השרון, מספר על נערה, שחווה מערכת יחסים אלימה מצד בן זוגה מלווה ברגשות קנאה, אובססיביות ורכושנות.
הסרט נוצר על ידי בנות ובני נוער חברי להקת צעירי המועצה האזורית דרום השרון ומתאר מנקודת מבטם, איך נראית אלימות נגד נשים. התסריט לסרט נכתב לאחר הרצח האכזרי של מיכל סלה על ידי בן זוגה, במטרה להציב במרכז השיח הציבורי את אחת הבעיות הקשות בחברה הישראלית, על ידי העלאת המודעות למניעת אלימות נגד נשים, ובכדי לזהות את הנורות האדומות בקשר מסוכן.
הסרט הינו מופע חברתי ללא מטרות רווח, שאורכו 40 דק׳, והוא משווק ללא עלות לכל מוסד חינוכי שירצה בכך. הסרט מהווה בסיס לבניית מערכי שיעור, והטמעת דיאלוג שיוכל לסייע לזהות את "הנורות האדומות" הנשקפות ממערכות יחסים אלימות.
הקרנת הבכורה של הסרט תתקיים ביום ראשון 28.11.2021 בשעה 20:00 בהיכל התרבות של המועצה האזורית דרום השרון בסמוך למושב נווה ירק.
מייד בסיום ההקרנה התקיים דיון עם היוצרים והשחקנים (בנות ובני נוער), אושרת גני גונן - ראש המועצה האזורית דרום השרון, מירום שיף יו"ר הנהגת הורים הארצית, ואנשי מקצוע בכירים נוספים.
ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן: " המופע הזה הוא שליחות והזדמנות לחולל שינוי בחברה בה אנו חיים. הודות לכל השותפות ושותפים למופע וכמובן בזכות הכישרון הרב של כל אחת ואחד מהמשתתפים.ות נוכל "להעביר הלאה" מסר חשוב מאין כמותו. היצירתיות, החדשנות והערכיות של בנות ובני הנוער מעוררות גאווה ומהוות דוגמה לעשייה חינוכית בלתי פורמלית, להגברת המעורבות בקהילה ולפיתוח מנהיגות צעירה."
מירית כץ מנהלת אגף תרבות נוער וצעירים ויועצת ראש המועצה לקידום שוויון מגדרי, מתארת את מהלך ההחלטה: "הרצח האכזרי של מיכל סלה היה רגע מכונן עבורי ועבור רבים מאיתנו, בשביל לעשות שינוי אמיתי בדפוסי התנהגות חברתיים, צריך להתחיל בדור הצעיר. הנערות והנערים עושים זאת בשפה שלהם, בגובה העיניים ובאופן ישיר, תוך שימוש בכישרון רב שמשולב באמונה והערכים שאנחנו עמלים להעביר להם".