מחדל בבית ספורט אורט שמיר בכפר סבא: בני מיעוטים, ככל הנראה שב"חים שהסתננו לישראל, חדרו הבוקר (שלישי) לשטח בית הספר הממוקם בסמוך לשכונת גאולים (בכניסה לאזור התעשייה), גנבו אופניים מהמקום וכל זאת במהלך הלימודים.
1 צפייה בגלריה
בית ספר אורט שמיר
בית ספר אורט שמיר
בית ספר אורט שמיר
(צילום: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>>
לפי עדותם של התלמידים, נראו שני בני מיעוטים, ככל הנראה שב"חים שהסתננו לכפר סבא דרך הפרצות בגדר, בשטח בית הספר גונבים אופניים משטח בית הספר ובורחים מהמקום.
מדובר היה בגניבה שנעשתה דרך חדירה מגדר בית הספר (לא מהכניסה הראשית) בלא שהבחינו בהם המאבטחים וצוות המורים. תלונה הוגשה למשטרה.
הורים ששמעו על המקרה זעמו: "זה יכול היה להגמר באסון גדול. הסמיכות של כפר סבא לקו התפר, בטח בתקופה בטחונית רגישה שמתחילה להתחמם, מחייבת עירנות יתירה ותגבור האבטחה במוסדות החינוך בעיר. בקלות זה יכול היה להסתיים בהנחת מטען, או חלילה בפיגוע התאבדות בתוך שטח בית הספר. דורשים תשובות".
בהנהגת ההורים היישובית בודקים את הנושא.
מעיריית כפר סבא נמסר: "בעקבות דיווח על גניבת אופניים בתיכון אורט שמיר, ביצע אגף הביטחון תחקור ראשוני ממנו עולה כי הבוקר זוהו שתי דמויות תוך גניבת אופניים חשמליים משטח בית הספר. בנוסף, עולה מהתחקור כי אחד האנשים הצליח ככל הנראה להיכנס לשטח החצר באמצעות קפיצה מהגדר, זאת כאשר האירוע התבצע מחוץ לטווח הראייה של המאבטח. יש להדגיש כי שער בית הספר היה נעול וכי המאבטח אשר הנו בעל הסמכה מטעם משרד החינוך, ביצע סריקות ופעל על פי נהלי הבטיחות באופן מלא. בעת המקרה הוא היה ממוקם בביתן האבטחה. עם קבלת הדיווח, הגיעו צוותי הביטחון העירוניים לסריקות אחר החשודים. כמו כן, הוחלט על תגבור הסיורים ונוכחות האבטחה במקום, בנוסף לפעילות השיטור העירוני".