חברת מטרופולין, המפעילה תחבורה ציבורית באזור השרון מאז שנת 2010, זכתה אשתקד במכרז להפעלת התחבורה הציבורית באזור בפעם השנייה. במסגרת המכרז החדש ממשיכה החברה להפעיל את קווי השירות, העירוניים והבינעירוניים, באזור השרון והשבוע גם משיקה שורה של שינויים ושיפורים בחלק מקווי השירות, המאופיינים בפופולריות גדולה ובביקושים גבוהים מצד ציבור הנוסעים.
2 צפייה בגלריה
שינויים נרחבים בתחבורה הציבורית
שינויים נרחבים בתחבורה הציבורית
שינויים נרחבים בתחבורה הציבורית
(צילום: דוברות מטרופולין)
עיקר הבשורה היא תגבור משמעותי של נסיעות בקווים המחברים את אזור השרון עם גוש דן ותל אביב בפרט, דבר שיאפשר לתושבים להתנייד למרכז באופן מהיר ויעיל, ועם הרבה יותר אפשרויות. מדובר בתוספת של למעלה מ-160 נסיעות יומיות חדשות.
יודגש כי שינויים אלה מתווספים לשורת שינויים אחרת, אותה השיקה החברה לפני כחודש ובמסגרתה תוגברו הנסיעות גם בקווים: 18 (רעננה – סלעית), 149 (כפר סבא – תל אביב), 259 (כפר סבא/הוד השרון – תל אביב), 347 (רעננה/הרצליה – תל אביב).
בנוסף, במסגרת המכרז החדש תשלים החברה במהלך השבועיים הקרובים את החלפתו של צי האוטובוסים בשרון, ולרשות הנוסעים יעמדו אוטובוסים חדשים וחדישים, המציעים חוויית נסיעה טובה ונעימה יותר. הצי אף כולל למעלה מ-50 אוטובוסים חשמליים ידידותיים לסביבה, התורמים תרומה חשובה להפחתת רעש וזיהום אוויר.

2 צפייה בגלריה
שינויים בתחבורה הציבורית
שינויים בתחבורה הציבורית
שינויים בתחבורה הציבורית
(צילום אילוסטרציה: איתמר רותם)

לטובת האוטובוסים החשמליים חנכה מטרופולין לאחרונה חניון חדש לטעינת רכבים חשמליים, הממוקם באזור התעשייה סנטרל פארק 2000 (עתיר ידע) בכפר-סבא ומתפרש על פני שטח של כ-5 דונם. החניון מאפשר טעינה של עשרות אוטובוסים חשמליים בו זמנית והוא נחשב למתקדם מסוגו בישראל.
להלן פירוט השינויים בקווי השרון החל מה23 ביוני:
קו 47 (רעננה - תל אביב): תוספת של 34 נסיעות יומיות, בימים א' – ה'. הקו יופעל בתדירות של 12 – 15 דקות בשעות השיא.
קו 48 (רעננה - תל אביב, דרך הרצליה ורמת השרו): תוספת של 64 נסיעות יומיות הקו יופעל בתדירות של 10 – 15 דקות בשעות השיא.
קו 249 (כפר סבא - תל אביב, דרך הוד השרון): תוספת של 40 נסיעות יומיות הקו יופעל בתדירות של 12 – 15 דקות בשעות השיא.
קו 525 (רעננה - קניון איילון): תוספת של 25 נסיעות יומיות.
קו 21 (רמת השרון – תל אביב, דרך רמת גן ובני ברק): תוספת של 6 נסיעות יומיות.
קו 24 (רמת השרון – תל אביב): תוספת של 4 נסיעות יומיות.

קראו גם:

מידע מפורט אודות קווי השירות ולוחות הזמנים המעודכנים ניתן למצוא באתר מטרופולין, באתר משרד התחבורה או במוקדי השירות הטלפוניים: מטרופולין 5900*, משה"ת 8787*