אלמונים הציתו בשבת האחרונה חנות אופניים בטייבה, כאשר הרקע הוא, לפי ההערכות, התרומה הנדיבה של בעל העסק עלאא', שמשפחתו מתגוררת בישוב צור יצחק, לניצולי התופת בעוטף עזה. לוחמי האש הגיעו למקום וכיבו את השריפה, אולם נזק נגרם לחנות.
2 צפייה בגלריה
עלאא' והאופניים
עלאא' והאופניים
עלאא' והאופניים
(צילומים: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הרקע ככל הנראה להצתה היא פוסט מפרגן של פעיל ההסברה הערבי-ישראלי יוסף חדאד ברשתות החברתיות ובו תמונות של בעלי החנות מעמיס את האופניים לרכבו, ולאחר מכן את הילדים שפונו מהעוטף לצור יצחק ושמחו לקבל את האופניים, כדי להקל מעט על סבלם.

2 צפייה בגלריה
החנות שהוצתה
החנות שהוצתה
החנות שהוצתה
(צילום: דוברות כב"ה)

"רגע של שותפות ישראלית מרגשת", כתב חדאד בפוסט ששותף פעמים רבות: "עלאא', בחור ערבי ישראלי עם עסק לאופניים בטייבה, החליט לתרום 50 זוגות אופניים לתושבי הדרום שהגיעו ליישוב צור יצחק. תודה עלאא', אתה הרוח הישראלית במיטבה!".
כעת הודיע עלאא' כי הוא מתכוון לפתוח חנות לממכר אופניים בכפר סבא. תושב העיר, נאור נרקיס: "כולנו חייבים להיות שותפים לשיקום חנות האופניים שהוצתה באופן מחפיר, לאחר שתרם 50 זוגות אופניים לתושבי העוטף באקט מהמם של סולידריות.

קראו גם:

"חייבים להראות לאנשים כמו עלא שהציבור היהודי מברך על הציבור הערבי שמגלה איתנו סולידריות ושותף בכאב של העם כולו, וביחד נוקיע את הגורמים המזעזעים שתומכים בארגון טרור רצחני ומרושע".
אשתו של עלא מספרת: "כולם בישוב תרמו לילדים מהדרום אז גם אנחנו תרמנו. רצינו לשמח את הילדים בלי קשר לערבי או יהודי. זה משפחות שלא נשאר להן כלום. לא חשבנו שזה מה שיקרה בגלל שתרמנו אופניים כדי לשמח ילדים".