הסופר, הפזמונאי ואיש הציבור יצחק קינן מת אתמול (חמישי) והוא בן 79. קינן, שהיה ראש המועצה המקומית בית שאן בשנים 1983-1974, עסק בעשייה תרבותית לאורך כל שנותיו. בין היתר כתב את מילות שניים משיריה המפורסמים ביותר של הגבעטרון, "ים השיבולים" ו"עמק שלי", לצד נוספים, בהם "פנס בשלכת", "ברוש של עצבות" ועוד.
1 צפייה בגלריה
יצחק קינן ז"ל
יצחק קינן ז"ל
יצחק קינן ז"ל
(צילום: צביקה טישלר)
קראו גם >>>
קינן נולד במרוקו בשם יצחק (איז'ק) ועקנין. בשנת 1952 עלה לישראל במסגרת עליית הנוער, למד בקיבוץ תל יצחק ובכפר הנוער נווה הדסה, ואז התגייס לנח"ל. הוא השתתף במלחמת ששת הימים, במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים.
הוא התחנך בכפר הנוער נווה הדסה ומשם המשיך לקיבוץ תל יצחק. הוא שירת בנח"ל, לחם במלחמות ישראל והשלים את לימודיו בסמינר למורים בנהלל. הוא שימש מחנך ומנהל בית הספר בבית שאן. הוא בוגר אוניברסיטת חיפה בהיסטוריה וספרות עברית. שירים נוספים שחיבר: "פנס בשלכת" "ברוש של עצבות" ועוד.
יצחק קינן כתב גם רומנים, מחזות ותסריטים ובהם "ילד מן המדבר", "אגוז" על ספינת העולים ממרוקו שטבעה בשנת 1961 וכל נוסעיה טבעו בים. כמו כן, כתב את ספר הילדים "נחש הפלא ממרקש" ועוד.
הוא התחנך בכפר הנוער נווה הדסה ומשם המשיך לקיבוץ תל יצחק. הוא שירת בנח"ל, לחם במלחמות ישראל והשלים את לימודיו בסמינר למורים בנהלל. הוא שימש מחנך ומנהל בית הספר בבית שאן. הוא בוגר אוניברסיטת חיפה בהיסטוריה וספרות עברית.
קינן הותיר אחריו ארבעה ילדים. הלווייתו תתקיים ביום שני ה–18 בשעה 11:00 בבית העלמין "פרדס החיים" בכפר סבא.

יהי זכרו ברוך