רגע לפני פתיחת שנת הלימודים הודיעו שתי מנהלות בתי ספר בכפר סבא על עזיבתן את התפקיד: מנהלת חטיבת הביניים בר לב בעיר, ענת עומר, ומנהלת בית הספר היסודי, רמז גלית פרדינרו, הודיעו כי לא ימשיכו בתפקידן. יו"ר הנהגת ההורים הישובית יובל קדוש, לא הסתיר את תחושתו עקב כך ואמר כי "עזיבתן המיידית בעיתוי הזה מעוררת סימני שאלה רבים ומאוד מטרידים".
1 צפייה בגלריה
ענת עומר וגלית פרדינרו
ענת עומר וגלית פרדינרו
ענת עומר וגלית פרדינרו
(צילומים: אסף פרידמן, פרטי)
קראו גם >>>
שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים הודיעה עומר כי היא עוזבת את תפקידה ב"בר לב". בהודעה ששלחה לצוותי החינוך בחטיבה כתבה עומר: "לפני שהשמועות יתפשטו, אני רוצה להודיע לכם שבחרתי לסיים את תפקידי בחטיבה ולצאת לדרך חדשה. לא פשוט לי להיפרד מאנשים שאני מעריכה, אוהבת ומכבדת, היו לי הזכות והעונג להכיר כל אחד ואחת ולעבוד עימכם. בימים הקרובים תיכנס לתפקידה מנהלת חדשה. אלווה ואחפוף כמה שצריך. בהצלחה לכולם בשנה הבאה".
קדמה לה בהודעת פרישה מפתיעה לא פחות היא מנהלת "רמז" פרדינרו אחרי שש שנות ניהול בית הספר: "לאחר 36 שנות עבודה בתחום ההוראה והחינוך, מתוכן עשר שנים כמנהלת בתי ספר ובכלל זה שש שנים ברמז, הגיע העת לפרוש ולהשאיר מקום לדור המחנכים הבא. אני רוצה להודות מעומק הלב לצוות המורים המקצועי והאיכותי, ליועצות פנינה ואורלי וליד ימיני שעבדנו כאחד - עטרה הסגנית האחת והיחידה. בנוסף, רוצה להודות לכם מעומק הלב על העבודה המשותפת תוך שמירה על שיח מכבד והערכה הדדית ומתוך רצון לתת מענה לילדים היקרים, לכם ההורים ולקהילה. מוצאת לנכון להודות באופן אישי ליושבות ראש הנהגת ההורים יפעת, עדי וענבל שביחד הצלחנו ליצור קהילה לתפארת. הנהלת משרד החינוך עושה מאמץ לאתר מנהל/ת חלופי/ת".
הודעותיהן של שתי המנהלות המוערכות היכתה בתדהמה את ההורים ואת המערכת החינוכית בעיר. יו"ר הנהגת ההורים, יובל קדוש מסר כי "מאוד עצוב לשמוע על עזיבת שתי מנהלות נוספות ושמונה סך הכל, שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים.
"עזיבתן המיידית בעיתוי הזה מעוררת סימני שאלה רבים ומאוד מטרידים. ביקשתי שיחה דחופה עם ראש העירייה ומנכ"ל העירייה בנושא ואני מאוד מקווה לקבל תשובות מרגיעות ואת התחייבותם לעשות בדיקה מקיפה באגף החינוך ובמידת הצורך את התערבותם האישית לייצבו".
חברת מועצת העיר הדר לביא ביקרה את התנהלות העירייה: "מצב בו שבועיים לפני פתיחת שנה יש כזה חוסר בהירות הוא מצב קיצוני ולא תקין".
תגובת עיריית כפר סבא: "בניגוד לנטען, פרישתן לפנסיה של מנהלות בתי הספר בעיר היא בהחלט מוכרת ולא מפתיעה כלל. בימים אלה מאשר משרד החינוך למנהלים ברחבי הארץ אשר מגיעים לגיל פרישה, לצאת לגמלאות כמקובל בחוק. כמובן שחילופי המנהלים יבוצע באופן סדור ומקצועי עם היבחרם של המנהלים החדשים".