שלושה עצי שלטית מקומטת עם סימני הרעלה אותרו בשבוע שעבר ברחוב טשרניחובסקי על ידי מפקח צוותי הגיזום במחלקת גנים ונוף בעירייה פיני הרשקוביץ. במהלך עבודות גיזום לאורך הרחוב זיהה המפקח עץ אחד עם סימני התייבשות מובהקים וסימני קדיחה ובצמוד אליו עוד שני עצים עם סימני קדיחה. מדובר בעצים בוגרים כבני 20 שנה המתנשאים לגובה של כ-12 מטרים.
1 צפייה בגלריה
העצים שהורעלו. המשטרה חוקרת
העצים שהורעלו. המשטרה חוקרת
העצים שהורעלו. המשטרה חוקרת
(צילום: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>>>
בעץ עם סימני ההתייבשות הקשים לכל אורכו נמצאו 9 חורי קדיחה שהדיפו ריח עז של סולר. גם בשני העצים הצמודים התגלו חורים שמתוכם נדף ריח של סולר, אך עצים אלה עדיין לא הציגו סימני התייבשות.
לדברי אגרונום העירייה, עדן יוסף, העצים הללו נסקרו על ידיו לפני כמה שבועות, ואז היו חיוניים וללא כל סימני יובש, מזיקים, הרעלות, שבירות ענפים וסדקים.
מהעירייה נמסר כי "תמותת העץ שנסקר וזוהה כחיוני לפני פחות מחודש, מעידה על אירוע חריג שהוביל למצבו. סימני הקדיחה וריח הסולר מאששים את החשד שבוצעה הרעלה בכוונת תחילה. מדובר בעבירה פלילית. כמו כן, הרעלת עצים עלולה להוות סכנה בטיחותית ובריאותית.
בעקבות הממצאים, פנתה העירייה למשטרת ישראל ולמשטרה הירוקה והגישה תלונה. האגרונום ואנשי אגף חזות העיר ימשיכו במעקב אחרי מצבם של העצים בתקווה שיתאוששו. "אם תימשך ההדרדרות במצבם בהמשך החודש - תישקל כריתתם, כדי שלא יסכנו את הסביבה".