שוטרים יאכפו ויקנסו תושבים שילכלכו את חופי הרצליה: המשרד להגנת הסביבה החליט לממן תגבור של שוטרי משטרת ישראל, שילוו בשבועות הקרובים את פקחי הרשויות החופיות בפעולות פיקוח ואכיפה לשמירת ניקיון החופים בהרצליה: "קנסות בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת".
1 צפייה בגלריה
אכיפה בחופי הרצליה
אכיפה בחופי הרצליה
אכיפה בחופי הרצליה
(צילום: גלעד מעודה)
קראו גם >>>>
במסגרת תוכנית "חוף נקי" המשרד להגנת הסביבה יוזם סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע, העומד על כמיליון שקל, ייערך באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר ילוו את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. בין המשתתפות בפרויקט אשר יזכו לתגבור שעות אכיפה נמצאת גם הרצליה. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת.
במקביל, המשרד יעלה בקמפיין הסברה לציבור הרחב, בשיתוף פעולה עם עמותת אקואושן, וימשיך לבצע ניטור של הסביבה הימית להימצאות פסולת ימית בחופים, בקרקעית הים ועמודת המים במסגרת הניטור הלאומי של ים התיכון.
יש לציין, נתוני מדד "חוף נקי" למחצית השנייה של חודש יוני מראים, כי הרצליה שברבעון הקודם זכתה לציון "נקי מאוד", ירדה לדרגה במדד ל"בינוני", זאת בשל הלכלוךוהפסולת שנדגמו על ידי המשרד. באופן כללי כ-84.8% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", שיפור לעומת 80.3% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 69.23% מהחופים נקיים עד נקיים מאוד. אחוז החופים הנקיים 70% מתחילת שנת 2022 עומד על 69.7%. במדד זה, אף רשות חופית לא קיבלה את הציון הממוצע מלוכלך או מלוכלך מאוד. הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון ממוצע "נקי מאוד") הן: עכו, טירת הכרמל, נתניה, בת ים, גן רווה, אשדוד, אילת.
רשויות חופיות בעלות ציון ממוצע "בינוני" הן: הרצליה, חוף השרון, תל אביב-יפו, חוף אשקלון, אשקלון.
סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן: "חופשת הקיץ נפתחת עם עלייה מעודדת ברמת הניקיון בחופים. אנחנו ממשיכים בפעולות שלנו לשמירה על החופים נקיים, לרבות תגבור האכיפה לניקיון ברשויות החופיות בים התיכון. אני קורא לכל משתמשי החופים בהרצליה להימנע מלהגיע לבילוי עם כלים מפלסטיק לשימוש חד-פעמי ולהקפיד להשאיר את החוף נקי".