ח"כ שמחה רוטמן פנה אתמול (שני) ליו"ר הוועדה לבטחון פנים, מרב בן ארי, בדרישה לכנס דיון דחוף בנושא המצב הבטחוני על כביש 55 המוביל תושבים מכפר סבא ואזור השרון המזרחי אל תוך תחומי הקו הירוק: "הפקרת הכביש לעבריינות פלילית ולטרור לאומני פירושם פגיעה קשה ביותר באותם תושבים".
1 צפייה בגלריה
הפקרות בטחונית ותחבורתית
הפקרות בטחונית ותחבורתית
הפקרות בטחונית ותחבורתית
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
בדברי ההסבר לדרישתו לדיון דחוף בוועדה לבטחון הפנים כתב רוטמן כי "ביום רביעי האחרון חסמו שלושה ערבים מיו"ש רכב ישראלי בכביש, ניגשו לרכב והוציאו מתוכו בכח את תיקה של הנהגת. בנוסף אחד מהשודדים תלש מצווארה של הנהגת שרשרת. לאחר השוד הסתלקו השודדים מהמקום ללא בעיה.
"באותו היום, בתקרית נוספת עלו שלושה ערבים לאוטובוס קו 80 מכפר סבא לקרני שומרון בתחנה הסמוכה למשתלה המצויה על כביש 55 .לאחר שעלו לאוטובוס, תקפו את נהג האוטובוס באמצעות גז פלפל.
"הדוגמאות האלו הם רק 'טעימה קטנה' מהמציאות הביטחונית הבלתי נסבלת על כביש 55 המחבר את קרני שומרון וקדומים לכפר סבא וישובי המרכז".
רוטמן הוסיף כי הגיע השבוע לסיור במקום "ונדהמתי לראות את הגדר המפרידה בין קלקיליה לשטח ישראל פרוצה במספר רב של מוקדים, כך שכל אדם המעוניין בכך יכול לחצות את הגדר ללא שום הפרעה, ולעבור מתחומי הרשות הפלסטינית אל תוך תחומי מדינת ישראל, ולהיפך".