כשבועז דניאל (71, כפר סבא) עבד על הגג בחצר ביתו הוא לא דמיין שזה יגמר בהתקף לב חמור ובהחייאה דרמטית "הכול התחיל תוך כדי העבודות. הרגשתי פתאום חולשה וכאבים בחזה. התקשרתי לבן שלי ועד שהוא הגיע גם הרגשתי סחרחורות אז החלטתי לגשת למרפאה של מכבי שנמצאת במרחק כמה דקות מהבית שלי. הגעתי לרופא המשפחה שלי ד"ר ברני גרין כדי שיבדוק אותי".
1 צפייה בגלריה
ד"ר מוך, בועז דניאל וד"ר ברני גרין
ד"ר מוך, בועז דניאל וד"ר ברני גרין
ד"ר מוך, בועז דניאל וד"ר ברני גרין
(צילום: דוברות מכבי)
קראו גם >>>>
ההחלטה של בועז התבררה בדיעבד כהחלטה שהצילה את חייו. הוא הגיע למרפאה ונכנס לחדרו של ד"ר גרין. הוא החל לבדוק אותו ותוך כדי הבדיקה בועז התעלף ואיבד את ההכרה "כשבועז נכנס לחדרי ראיתי שהוא חיוור ומזיע, התחלתי לבדוק אותו ולקחת מדדים ותוך כדי הבדיקה הוא התעלף ואיבד דופק. הזעקתי מייד את השותף שלי למרפאה ד"ר בן מייק ובקשתי שיביא את ערכת ההחייאה והדפיברילטור שנמצא במרפאה".
ד"ר מייק נכנס תוך שניות ספורות לחדרו של ד"ר גרין ואז החלה ההחייאה הדרמטית "הזעקנו ניידת טיפול נמרץ והתחלנו בעיסוי לב" מספר ד"ר מייק "תוך כדי עיסוי והחייאה הכנו את מכשיר הדפיברילטור ולפי ההנחיות שלו המשכנו את ההחייאה בעזרת שוק חשמלי. הכול נעשה תוך דקות. למזלנו הרב אחרי ארבעה שוקים חשמליים, חזר הדופק".
במהלך ההחייאה הבין ד"ר גרין שהמטופל עבר דום לב ולכן כל רגע היה קריטי בתהליך ההחייאה "הדפיברילטור הציל את חייו של בועז. בזכות השוקים החשמליים הצלחנו להחזיר את הדופק". תוך כדי ההחייאה הגיעה ניידת טיפול נמרץ שהמשיכה במאמצי ההחייאה והייצוב של בועז. במקביל, יצרו קשר עם בית החולים ובקשו להכין מראש את חדר הניתוח כדי להכניס את בועז לצנתור באופן מיידי".
בבית החולים בועז נכנס לצנתור במהלכו מתגלה חסימה של 99% בעורק הראשי. הרופאים מתקינים לו סטנט להרחבת כלי הדם ומניעת חסימה נוספת.
מרגע שבועז התעלף על מיטתו של ד"ר גרין, הוא לא זוכר כלום "הדבר היחיד שאני זוכר לאחר שהתעלפתי היה את הפרמדיק רוכן מעליי ומטפל בי. לא הבנתי איפה אני ומה קורה איתי. בדיעבד הבנתי שהחיים שלי ניצלו. כשהגעתי לבית החולים הרופאים אמרו שאלמלא התושייה של רופאי המשפחה במכבי והמהירות שבה טפלו בי הצילו את חיי. אני בחיים לא הייתי מדמיין שרופא המשפחה שלי שמטפל בי כבר יותר מ30 שנה, יציל את חיי".
ד"ר גרין וד"ר מייק מעידים כי מעולם, בכל שנותיהם כרופאי משפחה במכבי לא היו מעורבים במקרה כל כך דרמטי של החייאה במרפאה "מדובר במקרה חריג וקיצוני. זה אירוע שמדגיש שוב את החשיבות והערך של הימצאות דפיברילטור בכל מקום ציבורי ובטח במרפאות. בלי המכשיר, המקרה הזה היה נגמר אחרת לגמרי".