נתוני הטלפונים הסלולריים של תושבי המדינה ב-40 הערים הגדולות, מגלים מי נשאר בעיר שלו והיכן נצפתה תזוזה גבוהה יותר ביציאה מהערים. זאת על אף הסגר וההנחיה המפורשת שאסור לצאת מיישובי המגורים, למעט מטרות חיוניות ובמקרים חריגים.
1 צפייה בגלריה
כפר סבא תחת סגר. עיר אדומה
כפר סבא תחת סגר. עיר אדומה
כפר סבא תחת סגר
(צילום המחשה: קובי קואנקס)
קראו גם >>
בדיקת הנתונים נערכה בשבוע שבין 26 בספטמבר ל-3 באוקטובר במעבדה של פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, ועלה ממנה כי באיזור השרון קיימת ירידה משמעותית (למעלה מ-50% בהתאמה) ביציאה מן הערים, כאשר הרצליה מובילה עם ירידה של 65.8% ביציאה מהערים, אחריה ממוקמת רעננה עם 58.8%, כפר סבא עם 55.8%, הוד השרון עם ירידה של 53.9% ורמת השרון עם 52%.

הנתונים בישראל:

העיר המקפידה ביותר על הנחיות הסגר והיציאה מהערים היא אילת עם 89.64% תושבים שהקפידו לא לצאת מהעיר (הנתון הגבוה מצביע על העובדה כי מרביתתושבי אילת בגלל ריחוקה ממרכז הארץ עובדים בתוך העיר), אחרי אילת ממוקמת העיר טבריה עם ירידה של 77.2% ביציאה מהעיר, ולאחריה העיר מודיעין-מכבים-רעות (76.5%), אשקלון (73.62%), ירושלים (72.8%), אשדוד (71.2%), זיכרון יעקב (70.7%), נתניה (68.5%), עכו (68.4%), חדרה (67.7%), ראש העין (66.1%), הרצליה (65.8%), יבנה (65%), כרמיאל (62.7%), רחובות (61.8%), גדרה (61.7%), ראשון לציון (61.6%), באר שבע (61%), רעננה (58.8%), תל אביב (58.7%), נס ציונה (58.6%), חיפה (58.3%), בית שמש (58.1%), יהוד מונסון (57.8%), קריית גת (58.2%), נהריה (56.7%), עפולה (56.4%), כפר סבא (55.8%), פתח תקווה (55.7%), קריית אתא (54.8%), רמלה (54.7%), הוד השרון (53.9%), חולון (53.4%), קריית ביאליק (52.3%), פרדס חנה (52.2%), רמת השרון (52%), קריית אונו (51.7%), רמת גן (51.3%), לוד (50.1%), ובתחתית הרשימה הערים: גבעתיים (49.9%), גבעת שמואל (49.9%), בת ים (49.4%), נצרת (49%), בני ברק (46.3%), קריית ים (44.1%), וקריית מוצקין סוגרת את הרשימה עם 39.4% אחוזי שינוי ביציאה מהעיר בלבד בשבוע הסגר שנבדק.
מניתוח הנתונים עולה בברור כי לסגר השפעה משמעותית על יציאה מהערים, כאשר בשבוע שעבר כבר נרשמה ירידה ממוצעת של 60% בתנועה אל ומחוץ לערים, זאת לעומת ירידה של כ-50% בשבוע שקדם לו. עם זאת, בסגר הראשון הירידה בתנועה הייתה גדולה יותר, אז נצפו מדדים שהראו על ירידה ממוצעת של 75% בתנועה בין ערים.