תופעה מסוכנת: תאונות בין כלי רכב לבין עגלות סוסים הרכובות על ידי גנבים מהשומרון מתרחשות חדשות לבקרים בכביש 55 המחבר בין כפר סבא הוד השרון ויישובי המועצה האזורית דרום השרון לשומרון. ברוב המקרים, הגנבים נוטשים את העגלות עם הסוסים הפצועים, שלאחר מכן משתוללים בכבישים וגורמים לתאונות לעיתים קטלניות.
2 צפייה בגלריה
סוסים מתים בצדי הכביש
סוסים מתים בצדי הכביש
סוסים מתים בצדי הכביש
(צילום: דלית סאס)
פעילים של בעלי חיים שמגיעים לאירועים מסוג זה זוכים להתעלמות מגורמי בטחון (משטרה, צבא) ומתקשים לפנות את הסוסים לטיפול והוצאה: גסיסה ומוות.
הפעילה החברתית דלית סאס, תושבת אלפי מנשה משתפת: "כביש 55 הארור, גנבים נוסעים בעגלה רתומה לסוס אומלל. העגלה מתנגשת ברכב והרוכבים קופצים מהעגלה, מרוקנים אותה מהשלל ובורחים כאשר הם מותירים את הסוס הפצוע משתולל על הכביש. הסוס פוגע ברכב נוסף ולאחר מכן במשאית. מוט מהעגלה נכנס לתוך המשאית ומשפשף את הצוואר של הנהג, שניצל בנס מפציעה חמורה ביותר.

2 צפייה בגלריה
סוסים מתים בצדי הכביש
סוסים מתים בצדי הכביש
סוסים מתים בצדי הכביש
(צילום: דלית סאס)

"הסוס קורס על הכביש ונגרר על ידי המשטרה או אזרחים (לא ברור) לצידו השני של הכביש, מוטל לגסוס בשמש הקופחת. על הדרך עובר בדואי שיכור/מסומם שמקלל את פעילי בעלי החיים שמגיעים ובועט בסוס האומלל והסובל.
קראו גם:
מתקשרים למשטרה ומתחננים שתגיע ניידת לשמור עלינו. תשובת המשטרה היתה שזה התפקיד של הצבא. טלשטיינר, פעילה למען בעלי חיים, עצרה ג׳יפ של הצבא שעבר שם והתאדה אחרי דקה בלי לתת מענה של ממש. ניידות משטרה עוברות ולא טורחות לעצור. מוקד אלפי מנשה לא עונים. הפעם זה נגמר במוות כואב ומיוסר של הסוס.
תרחיש שבו סוס או חמור פוגע ברכב וגורם לאסון ולפגיעה בחיי אדם הוא לא תרחיש מנותק מהמציאות. אין יותר מקום לאדישות שמפגינים האזרחים והרשויות לתופעה המזעזעת הזו של העגלות".