חברים טובים ומתנגדים: יובל דוידי ותמר וינברגר מכפר סבא הפכו לחברים טובים עוד בצבא. היא שמאלנית שאוכלת פירות ים, הוא דתי, שאוכל כשר, ושניהם לא מוותרים על החברות הגדולה שלהם. וכן, היא גם מפגינה נגד ההפיכה המשפטית, והוא בבית, תומך ברפורמה, ובעיקר דואג שהיא תחזור הביתה בשלום.
3 צפייה בגלריה
יובל דודי ותמר וינברגר
יובל דודי ותמר וינברגר
יובל דודי ותמר וינברגר
(צילום: פרטי)
בפוסט מרגש שכתבה תמר והפך לויראלי היא משתפת את החששות, החברות הטובה, ובעיקר מעבירה מסר שכולנו יכולים לחיות יחד: "יוב ואני הכרנו בצבא ושירתנו יחד שנה וחצי. בפעם הראשונה הכרתי את הקצה השני - הוא דתי וימני, מאמין ושומר כשרות , אני חילונית ושמאלנית, מתה על פירות ים ומה זה בכלל אלוהים.
"תמיד היינו בדעות שונות, מתווכחים שעות ובסוף חוזרים לצחוק עד שכואבת הבטן. בחודשים האחרונים פחדתי על החברות שלנו. באמת. פחדתי שזה יהיה גדול עלינו, שלא אוכל להסתכל עליו אותו דבר בידיעה שהוא תומך בדבר שמבחינתי הנורא מכל.

3 צפייה בגלריה
תמר וינברגר
תמר וינברגר
תמר וינברגר
(צילום: פייסבוק)

"מהר מאוד הבנו שאנחנו מעל זה, שאנחנו יודעים איך להתנהל בכל הכאוס הזה, להמשיך לכבד ולאהוב אחד את השני. כשאני הולכת להפגין הוא לא כועס או מזלזל בי , הוא לא קורא לי ״אנרכיסטית״ אלא פשוט שולח לי כל הכבוד ושאשמור על עצמי שם כי הוא דואג. אף אחד מאיתנו לא מנסה לשנות את הדעה של השני, כי זה לא יקרה.
"יום שני השבוע היה יום קשה. קשה מאוד. חזרתי מירושלים עצבנית ועצובה וכועסת ומפוחדת ולא רציתי לדבר, במיוחד לא איתו. ידעתי שאם נדבר אני אתפוצץ. במקום קיבלתי הודעה ״מבין שיש יום קשה היום. אוהב אותך וכואב בכאב שלך, נדבר מחר״.
"בלי להוסיף כלום. בלי על אפכם ועל חמתכם. בלי סלפי ובלי סלטים. חמלה אמיתית מהלב. כי כואב כרגע לחברה טובה שלו וזה מה שחשוב עכשיו. אפשר לחיות ביחד מתוך הבנה שכולנו אוהבים את המדינה הזאת, גם אם לכל אחד יש דרך אחרת שלפעמים נראית עקומה. ואני לא מדברת על אותם חמודים ששמחים ומאחלים לדריסות מפגינים, להם אני מאחלת רפואה שלמה. אני מדברת על אוכלוסייה שלמה, לא אלימה ולא קיצונית, שמאמינה בדברים אחרים, שלא מחפשת לריב ולא מחפשת לשנוא. מחפשת פשוט לחיות.

3 צפייה בגלריה
יובל דוידי
יובל דוידי
יובל דוידי
(צילום: פייסבוק)

"אסור לתת לפוליטיקאים שלנו להצליח במה שהם עושים, שרק מסיתים ומפלגים, ניזונים מהשנאה שלנו, משתמשים במונחים של ״הם״ ו״אנחנו״ וסוחפים את כולנו אחריהם לטירוף הזה. יש לנו אחריות על מה שקורה בינינו ואנחנו יותר חזקים מהכל. במיוחד בתקופה המתוחה והמפחידה הזאת, בואו נמשיך להילחם על המדינה שלנו ובאותו זמן לאהוב אנשים טובים, לדבר ולהקשיב מהלב ולא לתת לקיצוניים שצועקים חזק להרוס לכולנו את מה שאנחנו חושבים אחד על השני. שנזכה לימים יפים יותר ולעוד מלא חברויות אמיתיות כמו שלנו, אמן".
קראו גם:
יובל דוידי ענה בפוסט משלו: "בסיפור, האמת לא נמצאת במקום אחד. דיקטטורה, דמוקרטיה, הפגנות, שיוויון, השבתות, מדינת הלכה, סרבנות, אי התנדבות, מחלוקות. מילים פשוטות שעושות המון בלאגן. סוף תשעה באב זה זמן מצוין לתיקון. הוא לא יקרה מ120 נבחרי ציבור, אנחנו לא יכולים לחכות להם בשביל שזה יקרה.
זה צריך לבוא מאיתנו, מההסתכלות של כל אחד על עצמו ובמה הוא יכול להשתפר. מההבנה שלא כל האמת אצלי, כי יש עוד צד שגם אצלו היא נמצאת. האשמת האחר וההסתכלות עליו לוקחת אותנו אחורה. אויבים לא חסר לנו, ענווה והכלה, זה מה שחסר".