האם עיריית כפר סבא הולכת לקראת צמצומי משמעותי של השעות הנוספות? ל"מיינט כפר סבא" נודע כי עיריית כפר סבא מנסה לחסוך בשעות עובדים מאגפי העירייה השונים ולקצץ בשעות הנוספות שהינן חלק מובנה מהסכם ההעסקה שלהם. העירייה מבקשת, כך נודע, כי במהלך חודש דצמבר לא יקבלו עובדי העירייה שעות נוספות כלל, ואילו בשנת 2021 יקוצצו 30 אחוזים מהן.
1 צפייה בגלריה
"בעובדים אין לפגוע"
"בעובדים אין לפגוע"
"בעובדים אין לפגוע"
(צילום: איתמר רותם)
קראו גם >>
השעות הנוספות הן מרכיב משמעותי בשכר העובדים, וכזה שהם נסמכים עליו במידה רבה. "מדובר בפגיעה קשה מאוד בעובדי ניקיון, גננים, ועובדים רבים ונוספים, ומי שנפגע מכך לרוב הם אלו בעלי השכר הנמוך שבונים על השעות הנוספות הללו", אומר מקורב לעובדים. "זו פגיעה שיכולה להגיע לאלפי שקלים עבור עובדים מסוימים".
ועד העובדים, כך נודע, ביקש לקבל לידיו את הנתונים הפיננסיים כדי ללמוד אותם ולהתקדם במשא ומתן מול העירייה. עם זאת, יו"ר הוועד חיה שפירא – יזהר, סירבה להתייחס לדברים ואמרה כי "בשלב זה אין עדיין על מה להגיב".
"חבר המועצה לשעבר אמיר סילבר הגיב השבוע לדברים ואמר כי "פגיעה בשכר של עובדים צריך להיות המוצא האחרון שלפניו יש לבדוק היכן במקומות אחרים ניתן לקצץ. אמרתי את זה בכל דיון על התקציב, בעובדים אין לפגוע".
מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה כי: "במסגרת התמודדות העירייה עם משבר הקורונה ומלאכת הרכבת התקציב התנהל שיח עם הסתדרות העובדים וכן עם ועד העובדים. במהלך השיחה, הם שותפו באתגרים הכספיים הרבים שנגרמו עקב המשבר הכלכלי הנרחב. הובהר כי לא התקבלה כל החלטה בנושא וכי המטרה היא לפעול בשיתוף ובהסכמה מתוך מטרה להגן ולשמור על כלל עובדי העירייה בזמן המשבר. ראש העיר וסגניו קיצצו את שכרם לפני מספר חודשים כדוגמה אישית".