בקרוב אמורה תמר בזק (21) מכוכב יאיר–צור יגאל להשתחרר משירותה הסדיר כסמלת מבצעים בחטיבה המרחבית 474, הפועלת ברמת הגולן. במהלך שירותה לאורך הגבול נפגשה שם לא פעם עם אביה, תת אלוף במילואים יובל בזק (54), כיום ראש מטה אוגדה 91. על רקע המתיחות הבטחונית והכוננות שהוכרזה בגבול הצפון בחודשים האחרונים גויס בזק לשירות מילואים ממושך. "מדי פעם דיברתי עם תמר בטלפון האדום. מעולם לא חשבתי שאדבר עם הבת שלי בטלפון האדום", הוא אומר בצחוק.
1 צפייה בגלריה
תמר ואביה. הכל נשאר במשפחה
תמר ואביה. הכל נשאר במשפחה
תמר ואביה. הכל נשאר במשפחה
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>
אחד האירועים הבטחוניים ששניהם חוו יחד אירע לפני חודשים אחדים, בתקופת הכוננות. תצפיתניות גילו חוליה של ארבעה מחבלים שנעה לאורך הגזרה הדרומית של הגבול הסורי. תמר, שישבה בחמ"ל וצפתה במתרחש, הזעיקה את המפקדים והקפיצה לשטח את הכוחות שעקבו אחרי החוליה. לאחר שהמחבלים הניחו מטענים על קו הגבול ניתנה הפקודה לחסל אותם. "אירועים כאלה לא קורים כל יום, זה אירוע חריג, אבל בשביל אירועים בסדר גודל כזה אנחנו נמצאים שם", אומרת תמר.
"אירוע כזה משפיע על כל הגזרות בצפון", מסביר אביה, תת אלוף יובל בזק. בזמן האירוע הוא היה במטה אוגדה 91, שבסיסה על גבול לבנון ומוכרת יותר בשם "עוצבת הגליל". הוא מונה לראש מטה האוגדה לפני כשבע שנים. בשנה רגילה הוא עושה 30-40 ימי מילואים, השנה כבר עשה 130 ימים - מתוכם למעלה משלושה חודשים ברצף, מאז הוכרזה ההיערכות המיוחדת בגבול הצפון בסוף חודש יולי. "קיבלתי הודעת ווטסאפ: 'תגיע. נדבר אחר כך'. לקחתי את התיק הקטן שלי שמוכן תמיד, חשבתי שזה יימשך שבועיים אבל זה נמשך כמעט מאה ימים".
הקריירה הצבאית שלו מגוונת: בין השאר היה מפקד גדוד 51 של גולני; סגן מפקד החטיבה; ומפקד חטיבת חרמון. לפני ארבע שנים אוחדה חטיבת החרמון עם חטיבה 474, שבה משרתת כיום בתו תמר. אחרי שנתיים בחרמון נשלח ללימודי צבא וביטחון בפריז. תמר למדה בבית הספר הישראלי ברובע ה־17. "זו הייתה גם חוויה משפחתית", אומר אביה. במהלך השהייה בפריז נולד אחיה (17).
ובמעבר חד, מהשאנז אליזה לקאסבה של שכם: בעיצומה של האינתיפאדה מונה בזק למח"ט שומרון. בהמשך מונה לראש מחלקת תורות לחימה בחטיבת התורה וההדרכה באגף מבצעים במטה הכללי. בתפקידו האחרון בצבא היה נספח צה"ל בפולין. משפחתו נלוותה אליו לשליחות שנמשכה שלוש שנים. תמר למדה בבית הספר האמריקאי בוורשה, שם גם נולדה אחותה הצעירה (10). "יש לנו שלושה ילדים, כל אחד נולד בארץ אחרת", אומר אביה.
לאחר מכן, השתחרר בזק מצה"ל והקים חברה שעוסקת בפיתוח עסקי בפולין ומסייעת לחברות ישראליות להיכנס לשוק הפולני.
כראש מטה אוגדה 91, האוגדה המרחבית של פיקוד הצפון, הוא מנהל את מפקדת האוגדה ואת כל התהליכים המבצעיים. תמר ליוותה את הקריירה הצבאית של אביה מיומה הראשון. "אמא מספרת שגידלה אותי לבד כי אבא תמיד היה בצבא". מאז שהיא משרתת בצפון, ובכל פעם שהוא יצא למילואים, הם הקפידו להיפגש. "הוא ביקר אצלנו בבסיס ואני ביקרתי אצלו. כיף לפגוש אותו שוב על מדים".
קריירה צבאית?
"הייתי רוצה להמשיך את התפקיד שלי בקבע, ומקווה שיימצא לי תקן".