כשהאור גובר על החושך: הדלקת נרות והשקת עגלת ריענון לטובת המאושפזים במרכז הרפואי מאיר לזכרה של אדוה פישר ז"ל.
1 צפייה בגלריה
אדוה פישר ז"ל והוריה טלי ומנחם
אדוה פישר ז"ל והוריה טלי ומנחם
אדוה פישר ז"ל והוריה טלי ומנחם
(צילומים: פרטי, דוברות בית החולים)
קראו גם >>>
לפני שמונה עשרה שנה, בסוף ימי החנוכה, אדוה פישר נרצחה בידי מחבל שפוצץ את עצמו בתחנות האוטובוסים שבצומת גהה. את החושך שירד על הוריה של אדוה - מנחם וטלי פישר, לא ניתן לתאר. ולרגע נראה שחושך יגבר על האור והטוב המיוחד של אדוה.
אבל הוריה של אדוה החליטו לא לתת לרוע לנצח. לעשות הכל כדי שהאור של אדוה ימשיך להאיר את העולם. אדוה הייתה מתנדבת במסירות ואהבה במרכז הרפואי זיו בצפת. האכפתיות, האהבה והדאגה שלה למאושפזים ולמאושפזות היו נדירים במיוחד. בגבורה עילאית, החליטו מנחם וטלי להמשיך את האור והחיבוק של אדוה והשתתפו בהדלקת נר חנוכה בלובי של המרכז הרפואי מאיר.
אדוה ציפורה, בת רויטל ומנחם פישר, נולדה ביום ד' בשבט תשמ"ד (08.01.1984). בקריית הרצוג שבבני ברק, ילדה ראשונה להוריה ונכדה ראשונה במשפחה, אחות בכורה ליהודה ולנריה.
למדה בבית הספר היסודי "עוזיאל" בקריית הרצוג ואחר כך באולפנת ''צפירה", אותה סיימה בהצטיינות. לאחר מכן התנדבה אדוה לשירות לאומי בן שנה, אותו עשתה בבית ספר ביבנה, ובאותה תקופה גם למדה במדרשת "אורות עציון" בגבעת וושינגטון.
אחרי סיום השירות למדה במכללה ללימודי יהדות "צפנת" בצפת.
אדוה הייתה צעירה מקסימה ונעימת הליכות, יפה וצנועה, אהובה על משפחתה, מורותיה וחברותיה. הקפידה מאוד במצוות ובתפילות, הרבתה במתן צדקה ובמעשי חסד, התנדבה בארגון "קו לחיים" ובבית תמחוי. מגיל צעיר הייתה פעילה בתנועת בני-עקיבא בעירה, כחניכה ואחר כך כמדריכה.
ביום חמישי בערב חנוכה תשס"ד (25.12.2003), פוצץ מחבל-מתאבד את מטען הנפץ שנשא על גופו בסמוך לתחנות האוטובוסים בצומת גהה, מתחת לכביש גהה לכיוון מזרח. כעשרים איש, שהמתינו במקום לאוטובוסים לפתח תקווה, לכפר סבא, לאריאל וכדומה, נפגעו. ארבעה אנשים נרצחו במקום, בהם אדוה.
באותו יום אדוה הייתה בירושלים, בכנס בישיבה ובתפילה בכותל, ובדרכה חזרה לבית המשפחה החדש בכפר סבא, לשם עברו חודשים אחדים לפני כן, נרצחה.
בת 19 במותה, אדוה הותירה הורים ושני אחים. הובאה למנוחות בבית העלמין בכפר סבא.
כאמור, במהלך האירוע שהתקיים אתמול הושקה עגלת ריענון מיוחדת שתעבור בין המחלקות ותציע למאושפזים ומלוויהם שתיה קרה וחמה - לזכרה של אדוה.
"אני רוצה לומר תודה למרכז הרפואי מאיר ולמתנדבי לב חב"ד שמפעילים את העגלה' - אמר אבא של אדוה, "אני מרגיש שהם הדרך שלי להביא את החיבוק שאדוה שולחת מהשמיים למאושפזים ולמאושפזות, החיבוק הכה מיוחד של אדוה".