עד הצליל האחרון: העיר כפר סבא אבלה עם מותו בגיל 103 של שורד השואה דב ברייר, המורה המיתולוגי למוזיקה, נגן אקורדיון, שעלה לארץ לכפר סבא בשנת 1950. היום, שני 23/10, הוא הובא למנוחות בבית העלמין פרדס חיים.
2 צפייה בגלריה
דב ברייר ז"ל
דב ברייר ז"ל
דב ברייר ז"ל
(צילום: פרטי)
אתמול (שני) הובא למנוחות בבית העלמין פרדס חיים דב ברייר, שורד שואה תושב כפר סבא בן 103, מורה מיתולוגי למוזיקה ומי שתרם שנים רבות מלגות לסטודנטים בני העיר.
ברייר ז"ל, שחגג את יום הולדתו ה-100 בתקופת הקורונה בשנת 2020, שימש כמורה למוזיקה בבתי ספר רבים בכפר סבא וניגן באירועים היסטוריים שהתקיימו בעיר – בין היתר באירוע הקמת בית החולים מאיר ובאירוע הקמת מתקן בזק בכפר סבא.

2 צפייה בגלריה
הלוויתו של דב ברייר ז"ל
הלוויתו של דב ברייר ז"ל
הלוויתו של דב ברייר ז"ל
(צילום: עיריית כפר סבא)

ברייר הגיע לכפר סבא בשנת 1950, לאחר שעלה לארץ מפולין, שם נספתה כל משפחתו בשואה. הוא הקים בישראל משפחה וזכה לשני ילדים, חמישה נכדים ושישה נינים. מאז עלה ארצה, התגורר ברייר ברחוב אגרון בעיר, שיחק תקופה כדורגל בהפועל כפר סבא, אך בעיקר ידוע כמי שגידל דורות של מוזיקאים, בין היתר בזכות היותו מורה למוזיקה בבית הספר אוסישקין, בחטיבת בן צבי ובתיכונים כצנלסון וגלילי.
בשנת 2020, עת מגפת הקורונה פקדה את ישראל, הגיע ראש העיר רפי סבא לביתו, כדי לחגוג לו, תחת המגבלות שהיו אז, את יום הולדתו ה-100, יחד עם מקהלת גלריה 29 ונגני הקונסרבטוריון העירוני, בהובלתו של מנהל הקונסרבטוריון עפר עין הבר וסגנו ניר נחום.

קראו גם:

ראש העיר, רפי סער: "דב היקר היה דמות אב לרבים בכפר סבא, והמוזיקה הייתה כל חייו ועולמו. הצלילים שניגן והמורשת שהותיר לנו, ילוו אותנו עוד שנים רבות וחיוכו התמידי יישאר בזיכרוננו. הבשורה על מותו הותירה כאב עמוק בלב של כולנו ובשם העיר כולה, אני שולח את תנחומינו למשפחתו ומבטיח כי ננציח את זכרו".