בית משפט השלום דחה תביעה כנגד עיריית כפר סבא, בגין נפילת ענפי עץ שקרסו על רכבה הפרטי של תושבת העיר, המבוטחת בחברה.
1 צפייה בגלריה
תביעה בסך 26 אלף שקל
תביעה בסך 26 אלף שקל
תביעה בסך 26 אלף שקל
(צילום מסך להמחשה בלבד)
קראו גם >>>
במהלך חורף 2020 ארע מקרה בו נפלו ענפים על רכבה של תושבת העיר. בעקבות כך החליטה חברת הביטוח להגיש תביעה כנגד העירייה בסך כ-26 אלף שקל בטענה כי זו התרשלה, לא מנעה את קרות המקרה ואיננה פועלת כמצופה מעירייה.
העירייה שטחה בפני הרשמת את הפעולות שביצעה במהלך כל השנה ואת העובדה שבוצע סקר עצים מסודר וכן שהעצים נגזמים על פי תוכנית עבודה סדורה, וכן לפי צורך העולה מפקחים וקריאות מוקד שמתקבלות מתושבים.
בפסה"ד שניתן לאחרונה (20.12) ציינה הרשמת הבכירה, אביגיל פריי כי העירייה הוכיחה כי היא פועלת כמצופה מרשות מקומית: "אני סבורה כי הנתבעת הצביעה בנסיבות העניין על פעולה מצופה מרשות מקומית ביחס לטיפול בעצים שבשטח שיפוטה. הנתבעת הציגה לפני בית המשפט מסכת ראייתית הכוללת מסמכי סקר עצים שבוצע אך שנה לפני קרות האירוע ומצביע על עצים ברחוב המדובר אשר אינם מהווים סיכון, בריאים במראם ואף במקרה בו נדרש גיזום מעבר לגיזום שבוצע אגב הסקר וזאת בעקבות פניית מוקד- הציגה העירייה ראיות על כך שהגיזום כאמור בוצע".
בפסק הדין דחתה הרשמת את התביעה וחייבה את חברת הביטוח בתשלום הוצאות משפט לטובת העירייה, שיוצגה ע"י עו"ד גלית דגמי.
בכפר סבא ישנם כ-50-70 אלף עצים במרחב הציבורי על פי הערכות. בזכות טיפול קפדני הניתן לעצים בכפר סבא במרחב הציבורי, זכתה העירייה בפרס מטעם משרד החקלאות שהעלה על נס את שיטת הטיפול בעצים. בנוסף, מנהלת העיריה מזה מס' שנים סקר עצים ברחבי העיר שבו עץ מקבל מס ת"ז וכלל הבדיקה נרשמת בתיק העץ כולל הממצאים והטיפולים. בנוסף, פועלת העירייה באמצעות מחלקת גנים ונוף לטיפול שוטף בעצים העירוניים וכן טיפולים ממוקדים בעצים בעקבות דיווחי מוקד המתקבלים בשטח.