ניצחון חלקי לעיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון בנושא גובה טיסות מזעריות מעל שמי העיר: סימון נתיב הטיסות ישונה.
עיריית כפר סבא רושמת ניצחון חלקי במאבק בנושא חריגה ממגבלות גובה הטיסות המזעריות, במסגרת עתירה שהגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, יחד עם מועצת דרום השרון.
מדובר בעתירה נגד רשות התעופה האזרחית, במסגרתה נתבקש בית המשפט להורות לרשות התעופה האזרחית לאסור טיסות מטוסים קלים אשר חורגות מן הגובה המזערי המותר בתקנות הטיס מעל שטחים מאוכלסים של שתי הרשויות.
על פי העתירה, שהוגשה באמצעות הצוות המשפטי של העירייה ובהתאם למדיניות ראש העיר רפי סער, במפת אזורי האימון של שדה התעופה הרצליה, קיימים נתיבי טיסה לאזורי האימונים מעל השטחים המאוכלסים של כפר סבא ויישובים בדרום השרון, אשר הגובה המזערי לטיסה בהם נמוך באופן משמעותי מזה המצוין בתקנה – מה שעלול לסכן את בטיחות תושבי האזור כולו.
עוד נטען בעתירה, כי פניות עיריית כפר סבא לרשות התעופה האזרחית בנושא לשינוי גובה הנתיבים וציון הגובה המזערי באזור הטיסה – נענו בשלילה, וזאת לאחר התכתבות ארוכה בנושא, תוך שרשות התעופה האזרחית, על פי העתירה, חוזרת בה מהתחייבותה לתקן את הגובה.
לאחר דיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בחודש פברואר האחרון, התקבלה עתירת העירייה בנושא נתיב הטיסות באופן חלקי, בכך שאזור הטיסה מעל העיר אמנם נותר פעיל, אך נתיבי הכניסה והיציאה, שהם אלה שחרגו מן הגובה הנמוך הוזזו צפונה, כך שלא יעברו יותר מעל בתי העיר.
קראו גם:
בשבוע שעבר, התקבל פס"ד בבית המשפט המחוזי, במסגרתו התקבלה עתירת העירייה בחלקה, כך שיוזז הנתיב הנמוך המסומן לכניסה וליציאה מהאזור שמעל לכפר סבא, כך שלא יהיה מעל בתי העיר. הדבר ייעשה במסגרת תיקון הפמ"ת – פרסום מידע תעופתי פנים ארצי, הכולל מידע, כללים והוראות לביצוע טיסות אזרחיות במרחב האווירי בישראל. התיקון הקרוב הינו בנובמבר 23.