רעש מחריש אוזניים מעיר את תושבי הבניינים בדרך רמתיים בהוד השרון ובמתחם סוקולב בכפר סבא כמעט מדי לילה. מקור הרעש הוא אופנוענים שנוסעים באזור ומטרידים את מנחותם של התושבים. “חצי שעה אם לא יותר של רעש מזעזע שאי אפשר להתעלם ממנו ובטח שלא לישון כשהוא ברקע. הלילות שלנו הפכו לסיוט", מתארת תושבת המקום מה שעובר עליהם בגלל אותם נהגי אופנועים.
3 צפייה בגלריה
רעש מחריש אוזניים
רעש מחריש אוזניים
רעש מחריש אוזניים
(צילום: מסך, יוטיוב)
לא מדובר בתופעה חדשה. גם בכפר סבא השכנה סובלים התושבים מרעש האגזוזים של האופנועים באמצע הלילה כאשר צעירים רוכבים על אופנועים ברחוב סוקולוב בין שתי הערים ומתחרים ביניהם, מבצעים עבירות תנועה, בעיקר נסיעה במהירות מופרזת, ומבצעים פעלולים מסוכנים כמו נסיעה על גלגל אחורי בלבד (ווילי). אופנוענים מחויבים בחוק למשתיק קול על האגזוז, אך לעיתים הוא מפורק כדי שהאופנוע יהיה רועש ו"מרשים" יותר.

3 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה בכבישי הקריות
מבצע אכיפה בכבישי הקריות
מבצע אכיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

התושבים בהוד השרון מספרים כי מדובר בחבורה של רוכבי אופנועים שמתכנסים כמעט מדי לילה במתחם דרך רמתיים בעיר ומתחילים בנסיעות מרעישות. “אני מניחה שאני לא היחידה שהתעוררה לפנות בוקר מרעש אימים שעשה אופנוען שנסע ב'רייסים' בדרך רמתייים”, אומרת תושבת המקום, אמא לשני פעוטות.
לדבריה, מדובר בתופעה ידועה שתופסת תאוצה בימי הקיץ. “זה מתחיל בדרך כלל בחצות, אותם רוכבי אופנועים יוצאים בנסיעות מטורפות ושום דבר לא מעניין אותם חוץ מלהרעיש ולהרעיד את המקום. את החוויה הקשה הזו אנחנו עוברים כל לילה".

3 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה בכבישי הקריות
מבצע אכיפה בכבישי הקריות
מבצע אכיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

הרעש לא עוצר אצל אותם אופנועים, שכן מתברר כי צעירים אחרים עומדים בצד ומריעים להם, מעודדים, צועקים ומוחאים להם כפיים. תושבי המקום מספרים כי ילדיהם הקטנים סובלים מחרדות בגלל הרעש. “אי אפשר לסבול את הרעש הזה. אנחנו מתעררים בלילות ולא חוזרים לישון”.
התושבים טוענים כי בכל פעם הם פונים למוקד העירוני ומבקשים שישלחו ניידת של השיטור העירוני על מנת להרתיע אותם רוכבי אופנועים, “לצערנו הרב אין מי שיאכוף את זה. בעירייה אומרים שזה בטיפול המשטרה", אומרים התושבים.
קראו גם:
מעיריית הוד השרון נמסר כי "הנושא מטופל בשיתוף עם המשטרה שהיא בעלת סמכויות האכיפה בכל הקשור לעבירות תנועה. אנו פועלים אל מול המשטרה בכדי להביא לנוכחות מוגברת של ניידות ושוטרים בנוסף למתנדבי תנועה של המשטרה".
ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה רואה בחומרה את עבירות הבריונות בכביש והפרעות המנוחה ולפיכך מבצעת אכיפה, לצד נוכחות מוגברת במוקדי רעש. ככל שמתקבלים דיווחים במוקדי העירייה והמשטרה, אנו מגיבים מבצעית בהתאם".