מיה, בתם של בארית ועוז בן צור (רופא מרדים בבית חולים מאיר) בת השנה ושלושה חודשים הפסיקה יום אחד ללכת. הוריה הביאו אותה מיד למיון הילדים לאחר שבאופן טבעי חששו מכל הדברים הנוראיים האפשריים.
1 צפייה בגלריה
מיה בן צור. חזרה ללכת
מיה בן צור. חזרה ללכת
מיה בן צור. חזרה ללכת
(צילום: דוברות בית החולים)
קראו גם >>>
כשהגיעו למחלקת הילדים פגשו בד"ר רובי חביב, ראומטולוג ילדים שהיה כונן באותה העת. "החשד שלנו היה כי מדובר במחלה ששמה דיסקיטיס אך מדובר במחלה שנוכח הממצאים העדינים וההיעדר חום גבוה בקרבה - היה קושי גדול לאבחנה. בחרנו לטפל בטיפול אנטי דלקתי בכדי לבחון את התגובה של מיה - אך מיה עדיין סירבה ללכת", מספרת ד"ר אפרת בן-נון, מתמחה ברפואת ילדים במרכז הרפואי מאיר.
"החלטנו לצלם את החוליות התחתונות בעמוד השדרה והאגן ובצילום אכן גילינו הרס של שולי החוליות המותניות וקריסת דיסק ביניהן", מתאר ד"ר חביב. הצילום אכן היה אופייני לדיסקיטיס ומיה החלה לקבל מיד טיפול אנטיביוטי מאסיבי אבל הצוות התעקש לזהות את החיידק וערך בדיקות נוספות שתוצאותיהן המפתיעות היו בגילוי חיידק אלים מסוג סלמונלה אנטריקה בדמה. מקרים כאלו הם נדירים ביותר" מדגיש ד"ר חביב.
ככל הנראה מיה חלתה בסלמנולה והחיידק שאנו רגילים לפגוש במערכת העיכול עבר לדם ולעמוד השדרה. בכל העולם דווחו רק שישה מקרים של ילדים שאובחנו עם סלמונלה דיסקיטיס ומיה היא הצעירה ביותר בעולם. חשוב לזכור כי לא כל מחלת שלשולים של ילדים עלולה להסתיים בסיבוך נדיר שכזה של דיזנטריה, המתועד בספרות במקרים בודדים בעולם", מרגיע ד"ר חביב.
"מיה שלנו אושפזה קרוב לשלושה שבועות וקיבלה טיפול אנטיוביוטי לאחריו הועברה לאשפוז בית וטופלה במשך 6 שבועות באנטיביוטיקה. היום היא חזרה ללכת, להשתולל, לרוץ ולהיות מיה הנדירה בגלל כל שאר הסיבות, שאנחנו מכירים", משתף ד"ר בן צור.