תושבת כפר סבא, הדס שפלר, מבקשת לערער או להישפט על דוח שקיבלה לפני כשנה ורבע בגין השלכת פסולת ברחוב בטענה שלא השליכה את הפסולת ושההוראות לתשלום שנשלחו בדואר רשום לכתובת הוריה ברעננה לא הגיעו ליעדם. בינתיים צבר הקנס רבית פיגורים ועלה מ-730 שקלים ל-1,128 שקלים. העירייה אומנם ויתרה על ריבית הפיגורים, אך אינה מתירה לה לערער או להישפט בטענה שמועדי הערעור והבקשה להישפט כבר חלפו לפני למעלה משנה.
1 צפייה בגלריה
"הקנס הגיע אליי אחרי שנה"
"הקנס הגיע אליי אחרי שנה"
"הקנס הגיע אליי אחרי שנה"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
ב-23 באוקטובר 2019 נמצאה על ידי פקחית העירייה ערימת קרטונים עם אריחי מטבח שבורים ברחוב אנגל ועליה הונחה שקית משלוחים של שופרסל עם טופס פרטי ההזמנה על שמה של שפלר. "לא ייתכן שאני הנחתי באמצע הרחוב קרטונים של אריחי מטבח שבורים מכיוון שאני לא שיפצתי מטבח", אומרת שפלר, "אולי קבלן שיפוצים מתוחכם הניח בראש הערימה שקית עם הפרטים שלי, אולי השקית נפלה ממשאית הזבל ביום הפינוי? לא השלכתי, לא הנחתי ולא הרשיתי לאף אדם מטעמי להשליך פסולת ברשות הרבים".
הוראה לתשלום הגיעה לבית הוריה של שפלר ברעננה בסוף דצמבר 2020, כיוון שטרם עדכנה את כתובתה בכפר סבא. לטענתה, הייתה זו הפעם הראשונה שנודע לה על הדוח. "ביקשתי מהעירייה הוכחה שהוריי קיבלו את הדוחות הקודמים, והעירייה הפנתה אותי לשירות הדואר בטענה שחובת ההוכחה עליי".
מהעירייה נמסר: "לפנים משורת הדין ונוכח מדיניות העירייה לבוא לקראת התושבים בתקופה זו, הוחלט להפחית את ריבית הפיגורים לסכום המקור, וזאת למרות שטענות התושבת נבדקו ולא נמצאו להן בסיס, ולמרות שהדו"ח נשלח לכתובת הרשומה במשרד הפנים - כמתבקש בחוק".