היום (שישי) התקבלה קריאה על אישה המפתחת תגובה אלרגית ברחוב חניתה בכפר סבא. למקום הוזנקו מתנדבי איחוד הצלה מסניף שרונים במרחב דרור בהם המתנדב המסור אילן רוזנברג (ראש צוות כפר סבא בסניף שרונים) נהוג ברכב החירום הסניפי.
2 צפייה בגלריה
אילן רוזנברג
אילן רוזנברג
אילן רוזנברג
(צילום: איחוד הצלה)
אילן, שהגיע במהירות לאירוע זיהה אישה בשנות השמונים לחייה עם קוצר נשימה חריף. ללא היסוס הוציא אילן את מזרק האפיפן שהוא עצמו דאג לתרומתו לעילוי נשמתם של הוריו ובכך הציל את חייה של האישה.
מצווה כפולה בהצלת חיים והצלת חיים באמצעות תרומת מזרקי אפיפן שהוא עצמו דאג לתרומה עבור ציוד רכב החירום ומזרקי אפיפן נוספים שמשמשים את מתנדבי הסניף לטובת הצלת חיים.

2 צפייה בגלריה
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

אילן מספר:" הייתה לי הזכות כרגע להעניק זריקת אפיפן לגברת בת 80 שפיתחה תגובה אנפילקטית לתרופה זינט (קוצר נשימה חריף + פריחה). בזכות רכב 6028 (אני כונן שבת) הגעתי מהר יחסית. זה ריגש אותי כפליים כי זה אפיפן שנרכש באמצעות הכסף שגייסתי לעילוי נשמתם של הוריי ז״ל.".
קראו גם:
באיחוד הצלה מזכירים כי יש לא מעט אנשים בעלי רגישות קלה לאלרגן מסוים, אלרגיה קלה בדרך כלל גורמת לגרד קל, אדמומיות ופריחה מקומית. אך ישנם אנשים המפתחים תגובת אלרגית חריפה ביותר, במצב זה החולה נמצא בסכנת חיים מידית בעקבות נתיב הנשימה שיכול להיחסם ואף מוות. המזרק הינו פתרון מידי מציל חיים למצב חירום, המזרק מגיע בהתאמה למבוגרים ולילדים.
"אנו מזכירים כי אנשים בעלי אלרגיות מסכנות חיים (ולא רק) מחוייבים בנשיאת מזרק האפיפן אשר בראשותם, בעת תגובה אלרגית עליהם להשתמש או להנחות את הקרובים אליהם כיצד להשתמש במזרק ולסייע".