ניצחון כנגד כל הסיכויים: יהל לנדאו (24) שנפצעה ברגלה במהלך שירותה הצבאי במג"ב, הייתה זקוקה לנעליים שייתנו מענה לכאביה. לשם כך, התגייסו בפרויקט התנדבותי צוות עובדי יצרנית מדפסות התלת מימד – סטרטסיס, שיצר עבורה נעל מותאמת, שאותה לבשה בחתונתה בט"ו באב עם בחיר ליבה אחיה בק.
3 צפייה בגלריה
יהל לנדאו בשיקום ובחתונה עם אחיה בק
יהל לנדאו בשיקום ובחתונה עם אחיה בק
יהל לנדאו בשיקום ובחתונה עם אחיה בק
(צילומים: פרטי)
יהל מספרת: "שירתתי כמפקדת במשמר הגבול, בינואר 2019 הוקפצנו להפרת סדר אלימה בכפר מנדא. במהלך האירוע יצאנו לעצור את המתפרעים, תוך כדי המעצר נתקלנו בחומה כשמאחורינו אנשים ואין ביכולתנו לחזור לאחור. כשהגיע תורי לעבור את החומה התרסקתי ממנה למטה ומצאתי את עצמי שרועה באמצע כפר בלי יכולת תזוזה או הגנה.
"פינו אותי באלונקה לאמבולנס ולבית החולים. שם התגלה לי שנפצעתי באורח בינוני, ריסקתי את הברך שלי ואאלץ לעבור ניתוח דחוף. כמעט חצי שנה שכבתי במיטה כסיעודית, שאמא שלי והמשפחה שלי מטפלים בי 24/7.אחרי התקופה הארוכה קיבלתי אישור לדרוך על הרגל ולמדתי ללכת מחדש. מאז ועד היום אני סובלת מכאבים חמורים ברגל שמשפיעים על כאבים בשאר הגוף, מה שהגביל אותי, בהליכה, תנועה וכמובן באיזה נעליים לנעול כל פעם לפני שיצאתי מהבית כדי לנסות לצמצם את הכאבים כמה שאפשר.

3 צפייה בגלריה
יהל לנדאו עם הנעליים המיוחדות
יהל לנדאו עם הנעליים המיוחדות
יהל לנדאו עם הנעליים המיוחדות
(צילום: יח"צ)

"זה ממש גרם לי לחוסר ביטחון והייתי נמנעת הרבה מיציאה מהבית בידיעה שיכאב לי. אחרי המון טיפולים וניסיונות שונים שלא צלחו להפחית לי את הכאבים שמעתי על הפרויקט של ריסטארט שביחד עם חברת סטרטסיס חברו על מנת לבנות לי נעליים נוחות שאוכל לצאת מהבית כמו כל בחורה אחרת בת 24".
חברת סטרטסיס, יצרנית הדפסות התלת מימד הישראלית, לוקחת ב 7 השנים האחרונות חלק בפרויקט Makers for Heroes של עמותת ריסטארט. השנה, ליווה צוות המתנדבים מסטרטסיס את יהל לנדאו אשר נפצעה ברגלה במהלך שירותה הצבאי במג"ב לפני כארבע שנים, החל משלב גיבוש הרעיון, דרך יצירת אב טיפוס ועד למוצר הסופי. תוך כדי הפעילות עם יהל, היא ציינה בפני הצוות שהיא מתחתנת בקרוב – וכך עלה רעיון מהמתנדבים – ליצור עבורה נעל מותאמת אישית לחתונה.

3 צפייה בגלריה
יהל ואחיה בק
יהל ואחיה בק
יהל ואחיה בק
(צילום: פרטי)

הצוות יצר אבטיפוס למדרס רפואי שיאפשר ליהל ללכת עם נעליים לא-רפואיות, ללא כאבים הנובעים מפציעתה, ובנוסף, יצר עבורה הדפסה על נעל לחתונה הקרובה שלה, בהתאמה אישית הכולל את לוגו החתונה, התאריך ועיטורים שונים. שני המוצרים הללו נעשו בהדפסה בטכנולוגיות של סטרטסיס, בעבודה של צוות המתנדבים ובהתאמה אישית לבקשות והצרכים של יהל.
ביום רביעי השבוע, ט"ו באב התחתנה יהל עם אחיה, בחיר ליבה, ונעלה את הנעליים שעוצבו ופותחו במיוחד עבורה.
יהל משתפת: "במהלך הפרויקט קיבלתי הצעת נישואין ועד וכשסטרטסיס שמעו על זה הם ישר אמרו שהם ידאגו לי שאוכל לרקוד עם נעליים מהממות ונוחות בחתונה. אחרי התייעצות עם מנהל מחלקת שיקום אורטופדי ויחד עם חברת תמיר כפיר מדרסים הם יצרו לי נעליים נוחות ויפות לחתונה ובכלל. בזכותם רקדתי בחתונה שלי בשמחה ובכיף".
קראו גם:
נאוה קזז, סמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בסטרטסיס: "נפלה בחלקנו הזכות להביא לידי ביטוי את היכולות הטכנולוגיות שלנו בתחום ההדפסה בתלת מימד, דרך העבודה המשותפת עם יהל ועמותת ריסטארט. יהל מהווה עברונו השראה ואנו שמחים על האפשרות לרתום את היכולות הטכנולוגיות שלנו ואת צוות המתנדבים, עובדי החברה, במטרה לסייע ולגרום לה להרגיש הכי נוח שאפשר ביום הכל כך מיוחד ומרגש הזה - יום חתונתה".
נועם דדון, פצוע צוק איתן ומנכ"ל עמותת ריסטארט: "אנחנו גאים בשותפים שלנו, חברת סטרטסיס מראה לנו את הכוח של הדפסות תלת מימד לפרוץ אתגרים ולשנות מציאות עבור פצועי צה״ל, פעם נוספת השנה. בזכות הפיתוח של סטרטסיס בתוכנית Makers for Heroes השנתית, יהל רקדה בחתונה שלה ללא כאבים עם הנעליים הייחודיות שפותחו עבורה. אנחנו קוראים לחברות נוספות להצטרף לסטרטסיס ולסייע לנו לשנות מציאות עבור פצועי ופצועות צה״ל נוספים בדרכים חדשות, טכנולוגיות וייחודיות".