ההכרזה של פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון של אוניברסיטת רייכמן, על הקמת בית הספר הפרטי הראשון בישראל לרפואה הפתיעה רבים, במיוחד בעולם האקדמי, וגם את המועצה להשכלה גבוהה, המל"ג, שמסרו כי עדיין לא קיבלו פנייה בנושא.
2 צפייה בגלריה
המרכז הבינתחומי. מהיום - אוניברסיטה
המרכז הבינתחומי. מהיום - אוניברסיטה
אוניברסיטת רייכמן. בית ספר ללימודי רפואה
(צילום: צביקה טישלר)
קראו גם >>>>
פרופ' רייכמן פירט ברגע ההכרזה בשבוע שעבר את הסיבות להחלטה להקים בית ספר לרפואה ואמר כי "המחסור ההולך וגובר ברופאים שמעמיד בסכנה ממשית את תחום הרפואה בישראל מחייב מתן מענה מהיר".
כידוע, בשנים האחרונות 60 אחוזים מכלל מקבלי רישיונות הרפואה בארץ למדו בחו"ל, ועל כך אמר פרופ' רייכמן כי "עם הקמת בית הספר, נחזיר הביתה ישראלים שנאלצים לרוץ לאדמות ניכר וללמוד רפואה".
2 צפייה בגלריה
פרופסור אוריאל רייכמן
פרופסור אוריאל רייכמן
פרופסור אוריאל רייכמן
(צילום: עמית שעל)
לדברי נגיד האוניברסיטה אודי רקנאטי, בית הספר לרפואה שייקרא על שם אמו דינה רקנאטי ז"ל שנפטרה לפני כעשרה חודשים, יציע סביבה לימודית מתקדמת ביותר, יגדיל מיידית את כמות לומדי הרפואה בישראל ויסייע בפתרון המחסור הקיים ברופאים בישראל.
מנגד אומר יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי כי "יש מחסור ברופאים ואנחנו בעד הגדלת מספר סטודנטים לרפואה, האם בבתי ספר פרטיים או ציבוריים? אנחנו בעד ציבוריים, בעיקר כשמדובר ברפואה, כדי לאפשר לכל מי שעומד בתנאי הקבלה להתקבל, ולא להכניס חסמים כלכליים לסטודנטים מוכשרים".
לדברי פרופ' רייכמן, "בית ספר לרפואה יהיה מוביל מסוגו בעולם וחדשני, ויעבוד בשיתוף פעולה עם כל מוסדות הרפואה בארץ ועם משרד הבריאות".
מהמועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) נמסר: "לא קיבלנו שום פנייה בנושא.
"פתיחת תוכנית אקדמית חדשה דורשת את אישורי המל"ג והוועדה לתכנון ולתקצוב תוך בדיקה קפדנית של התוכנית ותכניה כמקובל. המל"ג פועלת להגדלת מספר לומדי הרפואה במסגרת בתי הספר הקיימים, תוך ניצול מיטבי של השדות הקליניים הנמצאים בבתי החולים ובקהילה".
מאוניברסיטת רייכמן נמסר: "עוד לא נעשתה פנייה למל"ג. אנחנו רק בתחילת התהליך, נעשתה הצהרת כוונות".
טרם נמסר מידע באשר לתנאי קבלתם של סטודנטים לרפואה שכבר החלו את לימודיהם בחו"ל או בארץ, ועל הסיוע למועמדים שעמדו בתנאי הקבלה, אך אינם מסוגלים לממן את שכר הלימוד הגבוה.