השבועות האחרונים הם חגיגת עצמאות גדולה ומתמשכת עבור אבי מרום (מילברגר), לשעבר חבר מועצת עיריית הרצליה, שהקים את חברת FGP - קיצור של "דגלים, מתנות ומוצרי נסיעה" בשפה האנגלית. בכל שנה, בחודשים אפריל־מאי, מרום נמצא בטרוף והמפעל שלו עובד במרוץ נגד הזמן. אלא שמאז פרוץ המלחמה, הביקוש לדגלים וקישוטים מרקיע שחקים. "יש גידול של למעלה מ־30אחוז בבקשה לדגלים ברחבי העולם ובישובים רבים ברחבי הארץ לצד דגלי הלאום הונפו השנה דגלים צהובים".
3 צפייה בגלריה
אבי מרום. הצהוב החליף את הכחול לבן
אבי מרום. הצהוב החליף את הכחול לבן
אבי מרום. הצהוב החליף את הכחול לבן
(צילומים: יאיר שגיא. דגלים: פורום הוד השרון שלנו)
מעבר לכך, טוען מרום, חדרה לישובים השונים בעיקר מושבים גם אופנה חדשה של תליית דגלי החיילות השונים כתודה והוקרה לכוחות הביטחון וההצלה: "בקרב הקהל הפרטי כמויות הרכישה של הדגלים הצהובים ודגלי החיילות השונים גדולה בהרבה מאשר בעיריות והישובים השונים. זאת כמובן בנוסף להזמנות של מטות החטופים השונות שלחלקן תרמנו את הדגלים", מוסיף מרום.

3 צפייה בגלריה
אבי מרום. "יש מהפך"
אבי מרום. "יש מהפך"
אבי מרום. "יש מהפך"
(צילום: יאיר שגיא)

"להפתעתנו הזמנות דגלי הלאום ושאר הקישוטים ליום העצמאות מהקהילות היהודים בעולם גדלה השנה ב 30% כאשר העלייה הגדולה ביותר נרשמת השנה בקרב תנועות הנוער והסטודנטים בארה"ב, אך לא רק שם. קהילות הישראלים והיהודים בגרמניה , איטליה ויוון למשל רכשו אף הם שרשראות דגלוני ישראל ודגלים לשימוש בנשפי עצמאות ומין הסתם חלק דגול מהדגלים ישמשו גם להפגנות תמיכה בישראל.
"לקראת יום העצמאות 2024 לראשונה לדגל הכחול לבן מצטרפים גם סרטים צהובים או דגלים צהובים המתחרים בדגלי הכחול לבן. אין ספק שהשנה הגדרת העצמאות של המדינה מקבלת משמעות שונה מאז קום המדינה. למפעלינו מגיעים עוד ועוד הזמנות לדגלים צהובים לתלייה לצד ו/או על דגלי הלאום".

3 צפייה בגלריה
אבי מרום. "כשאני רואה שדגל ישראל מתנופף, אני מתמלא בגאווה"
אבי מרום. "כשאני רואה שדגל ישראל מתנופף, אני מתמלא בגאווה"
אבי מרום. "כשאני רואה שדגל ישראל מתנופף, אני מתמלא בגאווה"
(צילומים: ניר מרום)

"הרצון לחגוג ולציין את יום העצמאות", מסביר מרום את התופעה, "מתנגש עם המצב המורכב שבו עדיין חטופים רבים רחוקים מלחגוג עצמאות. הפתרון החזותי לפחות הגיע בשילוב של תליית דגל הלאום בשילוב דגל צהוב המסמל את המאבק לשחרור החטופים. בתחילה התאפיינו רוכשי הדגלים הצהובים בדומה לאלה שקנו את הדגלים להפגנות נגד הממשלה והעומדים בראשה. אך לאחרונה רבו ההזמנות גם בקרב גורמים שבעבר היו מזוהים יותר עם הימין בכלל והליכוד בפרט.

קראו גם:

"החידוש השנה מהצד הטכנולוגי , לראשונה דגל בד כשבתוך הבד שזורים נורות לד כחולות, לומר את האמת הרעיון עלה מתוך המחשבה איך להכניס קצת אור לתוך המצב המורכב של המדינה בימים אלה. מכיוון שבתוך הדגל לפי חוק הדגל חל איסור על כתיבת כל מסר או הוספת סמליל חיפשנו בכל זאת איך לחדש, היות ואנחנו רק מוסיפים מימד שלישי לדגל , תפירת הלדים על הבד עדיין מותרים".