אור וויסברג בן ה-27 אובחן בגיל צעיר כלוקה באוטיזם אך לא נתן לזה לעצור את חייו ולמנוע מבעדו להגשים את חלומותיו. כילד הוא התגורר עם משפתחו בלוס אנג'לס ושם פגש את ג'רי – לוחם מארינס לשעבר, אופנוען קשוח, שמנהל מכון כושר לילדים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות. ג'רי טיפל ונוצר בינהם קשר חזק. כעת הוא יצר סרט דוקומנטרי שזוכה לשבחים בו תיעד את המטפל שלו לשעבר.
2 צפייה בגלריה
אור וויסברג ג'רי וג'ק
אור וויסברג ג'רי וג'ק
אור וויסברג ג'רי וג'ק
(צילומים: פרטי)
אור, כיום עורך ויוצר באמדוקס, אובחן בגיל צעיר מאוד על הרצף האוטיסטי, כבן לשלישייה להוריו "המקסימים", לדבריו בשדה ורבורג. בילדותו הוא גדל בארצות הברית, שם נחשף, לג'רי, לוחם מארינס לשעבר, אופנוען קשוח, שמנהל מכון כושר לילדים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות, שטיפל בו: "בארצות הברית לא הבינו כל כך איך להתמודד עם ילדים על הרצף האוטיסטי, היה לי קשה שם".

קטע מתוך הסרט של וויסברג "כולם מכירים את ג'ק"
(צילום: אור וויסברג)

עם חזרתו ארצה, למד וויסברג בבית הספר הדמוקרטי, "זו הייתה הקלה גדולה, כי הצלחתי להשתלב טוב", עשה שירות לאומי, ועם שחירורו החל ללמוד עריכה וצילום במדרשה לאומנות בבית ברל. הסרט למעשה הוא עבודת הסיום של וויסברג.
אור מתעד את השניים בשגרת יומם, חושף את ההתחבטויות הפנימיות של ג'רי, החרטות, ואף את המשקעים בהיסטוריה האישית של ג'רי ושלו עצמו. מצבו המידרדר מיום ליום של ג'ק מציב דילמות קשות איתן מתמודד ג'רי, ועולה השאלה – עד מתי ג'ק ירצה להמשיך כך?

2 צפייה בגלריה
אור וויסברג
אור וויסברג
אור וויסברג
(צילום: פרטי)

הסרט, ששמו "כולם מכירים את ג'ק" הוא סרט יפיפה, שמצליח להתעסק בנושאים קשים מבלי להכביד. הרעיון לסרט הוצג לראשונה בתחרות הפיצ'ינג של דוקאביב וזכה שם במקום הראשון, והשופטים כתבו- "אור, יוצר הסרט המוכשר, המביא את המבט החכם והרגיש שלו... לבו הגדול של היוצר מורגש בכל פריים, ואין מושלם ממנו להביא את הסיפור הזה אל המסך הגדול". וויסברג: "רציתי להביא בסרט את הצד החזק של ג'רי אך לאט לאט זה התפתח והפניתי זרקור גם אליי ולטיפול בכלל בילדים עם אוטיזם. רציתי לתת תקווה לאנשים על הרצף שהם יכולים לעשות כל מה שהם רוצים, גם דברים משמעותיים מאוד בחיים".
קראו גם:
הסרט יוקרן בפסטיבל "צ'ינה פורטה", שייפתח מחר (שלישי). הפסטיבל מוקדש לסרט המוקדש לסרטי הסטודנטים של המחלקה לקולנוע ב"מדרשה" לאומנויות, המכללה האקדמית בית ברל. את הפסטיבל ייסד הבמאי והמפיק רפי בוקאי ז"ל ("אוונטי פופולו"), מתוך כוונה להעניק לסרטי המחלקה חשיפה מקצועית ראשונה ובלתי תלויה בפני אנשי התעשייה והמקצוע.