ממש לקראת סוף הריאיון, קולו הבוטח נסדק מעט, מעיניו ניבט עצב תהומי של ילד שמחפש אהבה, אהבה של אמא, אהבה של בת זוג, אהבה של חברים: "אני רוצה שיעריכו אותי, אני רוצה שיאהבו אותי", אמר וחיוך נבוך עלה בזווית הפה, "מאחורי המראה שלי מסתתר בסך הכול ילד שבוכה שזקוק לחיבוק אוהב".
6 צפייה בגלריה
וייס. "אני אמצא זוגיות, אני אתפרסם בגדול, זה עוד יקרה"
וייס. "אני אמצא זוגיות, אני אתפרסם בגדול, זה עוד יקרה"
וייס. "אני אמצא זוגיות, אני אתפרסם בגדול, זה עוד יקרה"
(צילום: עוז מועלם)


על אהבה ובדידות

("אני לא מפסיק לחפש")

כפיר וייס מכפר סבא הוא הבן זוג החלומי שכל אישה הייתה מחפשת לעצמה: חסון, נאה מאוד, שרירי, מאמן כושר, רגיש עם חוש הומור. אז איך קרה שדווקא הוא, מלווה בחורות לאירועים תמורת תשלום ("שחס וחלילה לא יחשבו שאני ג'יגולו או משהו כזה"), מצלם סרטונים בהם הוא שר, מופיע "בזרימה" כמו שהוא מגדיר את זה במסיבות בנות, והולך לישון לבד. כמה לבד? "מעולם לא הייתה לי בת זוג", הוא אומר בכאב, "אני לא מפסיק לחפש, כל הזמן, אין אפליקציה שאני לא נמצא בה, אבל במבחן התוצאה, אני חוזר הביתה למיטה הזוגית שאין בודדה ממנה".

6 צפייה בגלריה
"בסוף אני חוזר למיטה ריקה"
"בסוף אני חוזר למיטה ריקה"
"בסוף אני חוזר למיטה ריקה"
(צילום: פרטי)

כפיר ("החבר'ה קוראים לי כפירוס, זה בגלל החיבה שלי ליוונית") נולד לפני 34 שנים בכפר סבא כילד בכור למשפחה רגילה לדבריו ("אמא אבא ואח הקטן ממני בחמש שנים"). כבר מילדותו הוא חווה בבית קשיים עצומים עקב מריבות בין הוריו: "הייתי ילד רזה, די מפוחד, שכל מה שהוא ספג בבית היה קללות ואלימות מילולית שהוא שמע מצד שני הוריו המתקוטטים ביניהם. אמא שלי, שאין לי קשר איתה, גם טרחה לספר לי בגיל צעיר מאוד שהיא בטוחה שגם לי יש את זה, היא הקדימה את האבחנה בכמה שנים טובות בעודי ילד מפוחד".
והוא מוסיף: "מעולם לא זכיתי לחיבוק ממנה, או למילה טובה, אפילו סתם למחווה של אימא לבן. כלום. הכי קר שיש".

6 צפייה בגלריה
מתאמן. "מאחורי כל זה מסתתר ילד קטן שמחפש אהבה"
מתאמן. "מאחורי כל זה מסתתר ילד קטן שמחפש אהבה"
מתאמן. "מאחורי כל זה מסתתר ילד קטן שמחפש אהבה"
(צילום: עוז מועלם)

למה?
"בכיתה הייתי זורק את הקללות הנוראיות שהייתי שומע בבית, וההורים האחרים הזהירו את הילדים שלא להתקרב אליי, אני מבין אותם, אני הייתי עושה בדיוק אותו דבר. אז כל שנות ילדותי ונערותי בעצם עברו עליי בחרם ונידוי, והייתה גם אלימות, ככה זה נערים. לא היו לי חברים, למעשה עד היום אין לי באמת חברים, זה באיזה מקום די כואב לי. ההורים שלי בסופו של דבר התגרשו, שהייתי אולי בן שבע משהו כזה, ואני עברתי לגור עם אבא שלי".

מתחיל מחדש

("התחלתי להעריך את עצמי")

כשהוא סובל מחרמות והצקות, והנפש פנימה סוערת: האבחנה של ה-OCD קיבלה אישור רשמי, ניצני היפוכנדריה החלו להופיע והחרדה משתלטת על הכול, החליט כפיר שהוא מנסה להרים את עצמו מהקרשים, התחיל להתאמן ("הייתי שחיף, הכינוי שלי היה ילד שואה"), ועיצב את גופו לרמה של אל יווני: הבנתי שאם אני לי, אז מי יהיה לי. אני אף פעם לא מתייאש, אף פעם לא נשבר, אף אחד לא יכול לנצח אותי, לא אז כנער, ולא היום, גם ברגעי המשבר הכי גדולים אני אוסף את עצמי ועובר את המשוכה".

6 צפייה בגלריה
כפיר וייס. "לא היו לי חברים"
כפיר וייס. "לא היו לי חברים"
כפיר וייס. "לא היו לי חברים"
(צילום: עוז מועלם)

בכל זאת, לא קל להתמודד לבד עם נפש כל כך סוערת.
"אני תמיד אומר ש-OCD זו מחלה לפריוולגים, כי אם אתה עוסק במשהו, ממוקד מטרה, היא לא מטרידה. נדיר מאוד שאני לוקח איזה חצי כדור לוריוואן, כדי להיפטר מהחרדה, לפעמים כמה שבועות אני די מסתדר בלי, כי אני ממלא את החיים שלי בדברים אחרים, חיוניים יותר, אפילו הישרדותיים".

6 צפייה בגלריה
כפיר וייס. "אם זה משמח, אז למה לא?"
כפיר וייס. "אם זה משמח, אז למה לא?"
כפיר וייס. "אם זה משמח, אז למה לא?"
(צילום: פרטי)

כפיר סיים את תיכון הרצוג בכפר סבא, התגייס כלוחם לסיירת שקד בגבעתי, נפצע וביקש שחרור: "האובססיה שההפרעה הזו הביאה בהתחלה הייתה מאוד קשורה למראה שלי, לחיצוניות שלי, הפציעה הזו גרמה לי לבלבול נורא, כי היא פגעה גם במראה שלי, נכנסתי לסטרס ולחרדות, השתחררתי וטיפלתי בעצמי. ואז התחלתי לעבוד כמנהל ברשתות מוכרות של ביגוד והנעלה. אהבתי להתלבש יפה, גם זה קשור למעטפת החיצונית שניסיתי לעטות על עצמי. מה שמצחיק הוא שאני יודע במיליארד אחוז שאני כשרוני, שאני עוד יכול להצליח בגדול בחיים, אפילו ברמת כוכבות, אז אני אומר לעצמי, אם אף אחד לא העריך אותי עד עכשיו, אז קודם כל אני אתחיל להעריך את עצמי, וזה מתבטא הרבה במראה החיצוני, אבל האמת שמה שיש לי מבפנים הרבה יותר יפה מבחוץ. אבל לצערי אף אחד עד היום לא העריך את זה, ואני יודע שזה הולך להשתנות".

זיהה הזדמנות

("חיפשתי כיוונים אחרים")

בדירתו במרכז העיר, אותה הפך לחדר כושר מתוקתק, החליט כפיר שהוא משנה קריירה. התמקד כמאמן אישי, החל לפרסם את עצמו ברשתותו החברתיות, והתגובות באופן די צפוי לא איחרו להגיע, ובהמוניהן: "כשהתחלתי עם האימון האישי בדרך כלל לנשים, אבל לא רק, הרווחתי די טוב, היה ממש זרם בלתי פוסק, ואז הגיעה המלחמה והכול נעצר. החלטתי שאני חייב לבדוק כיוונים אחרים. והבנתי מהתגובות ושליחת ההודעות שהמראה שלי יכול 'לספק עבודה'.
"באפריל השנה, עקב הצעה שקיבלתי, התחלתי לפרסם את עצמי כמלווה בחורות לאירועים תמורת תשלום. לא מדובר בנער ליווי, ובטח לא בג'יגולו. זה מקצוע שמאוד מוכר ושגרתי בארה"ב ובאירופה. הצעתי את עצמי, והופה, ראיתי שזה הולך טוב. אני לא מת על זה, אבל אני מבין שזה משמח את האישה שרוצה את זה, ואני די זורם. אני בכלל טיפוס די זורם".

6 צפייה בגלריה
כפיר וייס. מחפש אהבה
כפיר וייס. מחפש אהבה
כפיר וייס. מחפש אהבה
(צילום: פרטי)

זורם עד כמה?
"עד גבול מסויים זה ברור, מקסימום נשיקה על הלחי בסוף הערב. לא יותר, אני היפוכנדר, אז הדבר האחרון שאני מעלה על דעתי זה להכניס אישה שאני לא מכיר למיטה שלי. וכמה שזה יישמע אולי מוזר, כל חיי אפשר לספור על פחות מיד אחת את הבחורות ששכבתי איתן. אני די טיפוס ביתי, טיפוס שמחפש אהבה".
כמה אתה לוקח עבור ערב כזה.
"זה תלוי, זה נע בסביבות מאות שקלים, לא משהו בשמיים. זה מסייע לי, אני נהנה, זורם בערב או באירוע, וחוזר הביתה. זה הכול. אין שם רגש, גם לא יכול להיות. זה נטו מקצועי. גם כשמזמינים אותי למסיבות נשים, אני שר די יפה, כך הבנתי מהרבה מאוד ששמעו אותי, אז התחלתי לעשות בנוסף מסיבות כאלו של רווקות או סתם נשים שחוגות איזה איוונט ביניהן, ערב שמתחיל בשירים שאותם אני שר ואותם כתבתי, סטנד אפ קצת, שותים אלכוהול, לפעמים מבקשים ממני להוריד חולצה ואני די זורם. אני לא מטומטם אני מבין שיש כאלו שמחפיצים אותי, ולכולם יש אינטרס ואני לוקח את זה בחשבון. אבל המנטרה שלי אומרת, אם לא חוצים את הגבולות, וזה משמח אנשים ואני לא סובל מזה, אז למה לא".

קראו גם:

החלום על בית

("מת על ריח של בישולים")

"בתכל'ס למרות כל מה ששמעת, אני די חנון בבסיס. טיפוס ביתי שמת לריחות של בישולים שאף פעם לא אכלתי. זה חסר לי כל המשפחתיות הזו, חסר לי לשבת פעם בשבוע מסביב לשולחן, זה משהו שאף פעם לא חוויתי. אף פעם לא קיבלתי אהבה. זה כואב, אני לא מסנן, הקריטריונים שלי בכלל לא בשמיים, אני לא מחפש עכשיו איזו נטע אלחמיסטר.
"גם אני שואל את עצמי למה זה לא קורה למרות כל הנסיונות, לא יודע להסביר והאמן לי שניסיתי. אני כל הזמן רק על זה. לא איכפת לי שתהיה מילפית עשירה, לא אכפת לי שתהיה אפילו בחורה מיוון נוצריה, אני אפילו אתנצר בשבילה, אין לי בעיה עם זה. העיקר אני מחפש אהבה. כן, אני אגיד את מה שאתה רוצה לומר: אני מחפש אישה שתהיה לי גם האמא שלא הייתה לי. וקשה מאוד למצוא היום בחורות כאלו".
כפיר שותק שתיקה ארוכה. השיחה שקלחה והיוותה פורקן גם עבורו נעצרה. הקול נחלש, החיוך סר לצדדית במבוכה. "פגעו בי הרבה בחיים", הוא אומר, "למרות כל הכעס שאצור בי, אין לי רצון לנקום, אין לי רצון לעשות עם הכעס הזה שום דבר, הוא מוביל אותי לצמיחה מחודשת. אני יודע בוודאות שכפיר רק כעת מתחיל את חייו, אני אמצא זוגיות, אני אתפרסם בגדול, זה עוד יקרה. כל מטרה שהצבתי לעצמי עד היום, למרות כל הקשיים, עמדתי בה.
"יש לי לב טוב, יש בי כמיהה לחיים טובים ומאושרים ויש לי כישרון, אז למרות המראה שלי, החוסן והיבטחון שאני מקרין, אני רק רוצה להגיד, שמאחורי כל זה מסתתר ילד קטן ובוכה שמחפש אהבה".